تداوم بارش‌های بهاری در بندرعباس و شرق هرمزگان



معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: بارش‌های بهاری که از شب گذشته در نقاط مختلف استان آغاز شده تا شب در مرکز و شرق هرمزگان تداوم خواهد داشت.

    

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی روز سه‌شنبه گفت:‌ تمرکز این بارش‌ها بیشتر برای شهرهای بندرعباس،‌ دهبارز رودان، میناب و سیریک پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند با کوتاه کردن مدت تابش مستقیم آفتاب مقداری هوا را خنک کند.

وی ادامه داد:‌ شهرستان‌های جاسک و بشاگرد چندان بهره‌ای از این بارش‌ها نخواهند داشت و احتمال دارد در زمان خروج سامانه بارشی مقداری باران هم در آن‌ها ببارد اما بیشترین بارش‌ها برای شرق بندرعباس و شهرستان‌های یاد شده پیش بینی شده است.

عارفی اضافه کرد: افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق ، افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد برای امروز پیش بینی می‌شود و احتمال تقویت نقطه ای فعالیت سامانه، رگبار نسبتاً شدید باران و رعدوبرق، گاه تگرگ و وقوع تندبادهای لحظه ای به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی وجود دارد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود افراد از رفتن به حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و در مناطق دریایی هم که تا ظهر امروز ضمن وزش بادهای جنوب شرقی، احتمال تندباد لحظه ای وجود دارد از تردد شناورهای سبک و صیادی و فعالیت های تفریحی جلوگیری شده و تمهیدهای لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در بنادر و اسکله‌های این استان بکار گرفته شود.

عارفی اشاره کرد: از ظهر امروز تا روز پنجشنبه، با تغییر سوی جریانات، وزش بادهای نسبت شدید شمال غربی پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد بنابراین رعایت نکات ایمنی و به‌کارگیری تمهیدهای لازم برای جلوگیری از بروز خسارت ضروری است.

بارش ها در شب گذشته مشکلی ایجاد نکرده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز گفت: گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در شب گذشته واصل نشد و شرایط به صورت مرتب رصد و پایش می‌شود تا بتوان به سرعت واکنش لازم را نشان داد.

مختار سلحشور ادامه داد: سطح هشدار هواشناسی نارنجی بوده و براساس پیش بینی هواشناسی هرمزگان احتمال حداکثر ۳۰ میلی‌متر بارش وجود دارد که به واسطه قرار داشتن در نوروز و افزایش سفرها بایستی مراقبت کرد تا مشکلی برای کسی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد:‌ این بارش‌ها می‌تواند منجر به لغزنده شدن جاده‌ها شود که رانندگان باید در سفرهای خود ایمنی را رعایت کنند و تا این لحظه هم گزارشی مبنی بر آب گرفتگی و سیل نرسیده است، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها