راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در تمامی زندان های هرمزگان



 رئیس کل دادگستری هرمزگان از راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در تمامی زندان های این استان خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی اظهارداشت: ایجاد و راه اندازی این سالن های ملاقات الکترونیک در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی به ویژه تحقق شعار «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» با پیگیری دستگاه قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: این سالن ها دارای واحد اپراتور نظارت بر ملاقات الکترونیکی و اتاق های ملاقات زندانیان با تجهیزات انتقال آنلاین صوت و تصویر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام منطبق با مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی وتربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان وخانواده هایشان انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در زندان های استان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای ملاقات با آن‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

این مقام قضایی تصریح کرد: اجرای این طرح از حدود سه سال پیش برای نخستین بار در هرمزگان به عنوان اولین استان کشور آغاز شد و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در استان هرمزگان تهیه شده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه از قبل ملاقات در زندان‌ها به صورت حضوری، از طریق کابین و خصوصی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون ملاقات الکترونیکی (تصویری) نیز به عنوان مدل جدید ملاقات و در قالب امتیاز به زندانیان تعلق می‌گیرد.

وی تأکید کرد: شیوه ملاقات الکترونیک بسیار ساده و کاربردی و در بستر امن سامانه‌های قوه قضاییه صورت می‌گیرد و هیچ گونه هزینه‌ای برای زندانیان و خانوادهایشان ندارد.

این مقام قضایی در خصوص جزئیات این طرح اظهارداشت: پس از هماهنگی های لازم واحراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: خانواده زندانی با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد پایگاه الکترونیک قوه قضاییه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها