برگزاری مزایده ماشین آلات معدنی و راه سازی در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی استان مزایده فوق‌العاده صدها میلیارد تومان ماشین آلات معدنی و راه سازی در هرمزگان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل،  مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از برگزاری مزایده فوق العاده فروش ده ها دستگاه ماشین آلات معدنی و راه سازی به همراه 93 ردیف کالای موجود در انبار‌های اموال تملیکی این استان به ارزش پایه 743 میلیارد تومان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم توجه ویژه به صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی، مزایده فوق العاده شماره 578 جهت فروش 93 ردیف کالای موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان به همراه ده ها دستگاه ماشین آلات راه سازی و معدنی که سالها بلاتکلیف مانده بود، به ارزش پایه 743 میلیارد تومان، برگزار خواهد شد.

 قهرمانی با بیان اینکه کالاهای ارائه شده در این مزایده شامل ده ها دستگاه ماشین آلات راه سازی و معدنی از جمله 16 دامپتراک و مقادیر قابل توجهی مواد شیمیایی، تجهیزات صنعتی، لوازم و کالا‌های الکترونیک، تأسیسات پالایشگاهی و سایر کالاهای عمومی می باشد، تصریح کرد: مزایده فوق العاده شماره 578 اموال تملیکی استان هرمزگان از روز یکشنبه 7 خردادماه 1402 تا سه شنبه 16 خرداد برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور در سنوات گذشته رسوب طولانی مدت برخی کالاهای مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تولید کشور از جمله ماشین آلات راهسازی و خودروهای سنگین متروکه یا قاچاق موجود در بنادر، گمرکات و انبارهای سازمان اموال تملیکی بود که به دلیل برخی محدودیت های تجاری در این اماکن انباشت و منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری و انبارداری، افت کیفیت کالا، کاهش درآمدهای دولت و عدم استفاده بخش های معدن صنعت و راهسازی از مزیت های این کالاها شده بود.

قهرمانی خاطر کرد: بر این اساس با تدبیر ریاست قوه قضاییه برای ساماندهی فوری به وضعیت کالاهای موجود در انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، دادگستری استان هرمزگان با توجه به قانون از طریق مزایده توسط سازمان اموال تملیکی، دستورات لازم قضایی برای تسریع در این روند را صادر نموده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، بیان داشت: بی تردید تعیین تکلیف این حجم بسیار زیاد از ماشین آلات صنعتی، راه سازی و معدنی به همراه صدها قلم کالای مورد نیاز کشور می‌تواند منجر به بهره مندی حوزه تولید در بخش های مختلف به خصوص صنایع، معادن و راهسازی از مزایای آن گردد.

صاحبان این کالاها نیز امکان شرکت در مزایده‌ مذکور را دارند، یادآور شد: دریافت جزئیات این مزایده برای متقاضیان از طریق مشاهده متن فراخوان در آدرس اینترنتی www.tamliki.ir و آدرس سامانه تدارکات الکترونیک دولت به نشانی www.setadiran.ir امکان‌پذیر است.

گفتنی است؛ بیستم اردیبهشت ماه امسال بود که رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به صدور رأی قطعی برای پرونده کلان قاچاق ماشین آلات معدنی و دامپتراک ها در شعبه تعزیرات حکومتی بندرعباس، از برگزاری مزایده فروش این ماشین آلات از طریق سازمان اموال تملیکی خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها