مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر:

پنج خدمه یک شناور از خطر غرق در مسیر دوبی - دیر نجات یافتند



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور سریع و به موقع شناور ناجی ۸، پنج خدمه موتور لنج در مسیر دوبی - دیر از خطر غرق حتمی در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند.

به گزارش صبح ساحل، «محمد شکیبی نسب»، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:  پیرو اعلام اضطرار، شناور یاد شده به مرکز مخابرات دریایی کنگان مبنی بر آبگرفتگی شدید و خطر غرق شناور ناجی از بندر دیر به منطقه اعزام شد.

وی افزود: شناور ناجی ۸ پس از رسیدن به منطقه اعلام کرد موتورلنج در حوضچه ساروج غرق شده و اثری از خدمه آن نیست که در همین زمینه براساس الگوی مشخص شده عملیات جست و جو برای یافتن نفرات آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از گذشت ۲۵ دقیقه خدمه موتورلنج توسط شناور ناجی پیدا و عملیات نجات پنج خدمه آن آغاز شد.

شکیبی‌نسب افزود: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن پنج خدمه این شناور از دریا به مبدا حرکتی خود در بندر دیر بازگشت.

وی ادامه داد: از دریانوردان انتظار می‌رود در راستای حفاظت جان خود از خطرهای تردد دریایی از رفتن به دریا در شرایط اضطرار اجتناب کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند تا نسبت به امدادرسانی به آنان اقدام شود.

وی یادآور شد: با تجهیز شناورهای ناجی استان بوشهر به تلفن ماهواره‌ای ثریا ارتباط با این شناورها به میزان چشمگیری تسهیل شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها