احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات هرمزگان/ جزایر غربی استان و تنگه هرمز متلاطم است



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: جزایر غربی استان هرمزگان و نقاطی از تنگه هرمز در محدوده جزایر هنگام و لارک امروز (یکشنبه) با افزایش سرعت باد جنوب غربی تا شمال غربی متلاطم و مواج پیش بینی می شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم روز یکشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم، گفت: در روز جاری در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

وی ادامه داد: آسمان استان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی و در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاهی با افزایش لحظه ای سرعت باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: در مناطق دریایی استان هرمزگان ضمن کاهش شدت باد در غالب مناطق در مقایسه با روز گذشته، در ساعت های بعدازظهر جزایر غربی و نقاطی از تنگه هرمز مواج خواهد بود و به تدریج برای روز دوشنبه شرایط رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: برای بعدازظهر (دوشنبه) نا پایداری های جوی در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد و رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در بشاگرد، حاجی آباد و ارتفاعات در رودان، بستک، خمیر، بندرلنگه و ارتفاعات مرکزی پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی از فردا - دوشنبه هشتم خرداد - افزایش دما در مناطق شرقی استان محسوس تر خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۹ درجه و ۷۶ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۷۲ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها