مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم:

سلامت دندان کودکان زیر ۶ سال در جزیره کنترل می‌شود


نویسنده: الهه بابایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از اجرای طرح کنترل سلامت دهان و دندان کودکان زیر ۶ سال در این جزیره خبر داد و گفت: در این طرح وارنیش فلوراید تراپی (مقاوم سازی) دندان که روشی ایمن، بی خطر، بدون درد و موثر در کاهش پوسیدگی است، انجام می شود.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر یاسر مرادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم روز شنبه گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت پزشکان خانواده، تمامی کودکان سه تا پنج سال شناسایی می شوند و برای انجام کارهای دندانپزشکی لازم براساس محل سکونت شان به بهورزان در روستاها و مراقبان سلامت در پایگاه‌های پزشک خانواده معرفی می شوند.

وی تعداد کودکانی سه تا پنج سالی را که در این مرحله از طرح سلامت دهان و دندان از خدمات برخوردار می شوند را نزدیک به ۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: انجام ۲ مرحله وارنیش فلوراید تراپی اقدامی است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان آنان به صورت رایگان انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به اینکه ماده وارنیش فلوراید به طور گسترده در جهان برای بیش از ۳۰ سال به عنوان یک ماده موثر در پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده شده است، توضیح داد: وارنیش فلوراید توسط دندانپزشک یا بهداشت یار دهان و دندان یا بهورز به راحتی به وسیله برس های یکبار مصرف بر روی دندان های کودک مالیده می شود.

دکتر مرادی اضافه کرد: سلامت دهان و دندان بخش مهمی است که در کیفیت زندگی عمومی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش مهمی دارد اما به دلیل عدم توجه کافی میزان پوسیدگی دندان در این جزیره در حال افزایش است.

وی گفت: استفاده از روش های پیشگیری می تواند از هزینه های گزاف درمان های دندانپزشکی و عواقب از دست دادن دندان شیری و دائمی جلوگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از تمامی مادران ساکن در جزیره قشم درخواست کرد برای انجام وارنیش فلوراید کودکان سه تا پنج سال به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

در اصطلاح دندانپزشکی وارنیش فلوراید(استفاده از ژل فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان) برای دندان های غیر دایمی انجام می شود که در مراقبت از دندان و جلوگیری از پوسیدگی تاثیر دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها