بررسی علت دپوی کارت سوخت‌ها در باجه‌های پست هرمزگان:

وجود ۴ هزار و ۵۱۲ کارت سوخت برگشت خورده در باجه‌های معطله پست استان/ اجبار مردم برای پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به حساب شرکت پخش فرآورده های نفتی



در رابطه با دریافت کارت های سوخت، نحوه اطلاع رسانی از ارسال کارت سوخت، موضوعی بود که بارها از سوی مردم هرمزگان مورد انتقاد گرفته است از سویی با اجرای طرح جمع‌آوری کارت سوخت‌ها در کشور، امکان سوختگیری تنها با کارت سوخت شخصی وجود دارد و از این رو نیاز مردم به صدور و دریافت هرچه زوتر کارت سوخت ها بیشتر احساس می‌شود که همین مسئله مردم را سردرگم کرده است. در این خصوص گفت‌وگویی با اداره پست استان داشتیم و از میزان کارت سوخت‌های دپو شده در پست هرمزگان پرسیدیم؛ آنها می گویند که کارت سوخت های خود را اگر دریافت نکرده اید به باجه های معطله پست شهر خود مراجعه کنید.

 



غلامرضا طیبی روابط عمومی اداره پست هرمزگان با تایید این موضوع، گفت:« هم اکنون ۴ هزار و ۵۱۲ کارت سوخت به دلایل مختلف برگشت خورده و در باجه‌های معطله پست استان مانده است که به صورت حضوری قابل تحویل به صاحبانشان است و این تعداد ثابت نیست و نوسان دارد».
طیبی افزود:«از این تعداد کارت سوخت‌های برگشتی ۲ هزار و ۷۰۰ عدد، متعلق به شهرستان بندرعباس است».
کارت سوخت‌های برگشتی تا ۶ ماه در باجه‌های معطله ناحیه‌های پستی باقی می‌ماند و افراد با در دست داشتن برگ سبز و کارت خودرو می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و کارت سوخت خودرو خود را دریافت نمایند.

غلامرضا طیبی در مورد روند تحویل‌گیری کارت سوخت‌ها گفت: «از زمانی که کارت سوخت‌ها تحویل شرکت پست می‌شود، این شرکت بعد از تفکیک کارت سوخت ها آنها برای تحویل به اداره پست استانها داده و زمانی که وارد استان می‌شود بلافاصله تحویل نامه‌رسان ها می‌شود؛ روند تحویل نامه‌رسان نیز دو مرحله صورت می‌گیرد، در مرحله اول مراجعه اگر نامه‌رسان موفق به تحویل کارت سوخت به صاحب آن نشود دوباره برای تحویل مراجعه خواهد کرد».
طیبی گفت: «طبق قرارداد شرکت ملی پست با ناجا؛ نیروی انتظامی اداره پست را موظف کرده که کارت سوخت‌ها حتما در محل ذکر شده تحویل شود تا تمامی آدرس‌ها محرز شود و کارت‌ها حتما به شخص مورد نظر تحویل داده شود».
وی در ادامه گفت: « اگر به هر دلیلی از جمله، اشتباه بودن آدرس متقاضی یا نبود در محل عنوان شده یا کامل نبودن مدارک؛ اداره پست موفق نشد کارت سوخت را به افراد تحویل دهد، اطلاعیه‌ای برای این اشخاص صادر می‌شود تا شخص گیرنده برای دریافت آن به اداره پست شهر محل زندگی خود مراجعه کند یکی از مهمترین دلایل بازگشت کارت سوخت‌ها افزایش هزینه است؛ تا حدود یک ماه قبل هنگام مراجعه برای تحویل کارت سوخت ۱۰ هزار تومان به وسیله کارتخوانِ همراه مامور پست از افراد گرفته می شد که به تازگی این مبلغ ۱۰ برابر شده و به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که مستقیم به حساب شرکت پخش فرآورده های نفتی می‌رود. در مواردی مردم توان پرداخت این مبلغ را ندارند که در چنین شرایطی پستچی ناچار به بازگرداندن کارت سوخت است در این بین تعدادی از کارت‌ها به دلایل مختلف قابل تحویل نیست.
بیشترین موارد برگشت نیز مربوط به مواردی است که به ترتیب :
1- گیرنده در محل حضور ندارد.
2- به دلیل تغییر نشانی، شخص مالک شناخته نشد.
3- ثبت شدن نشانی مالک قبلی خودرو روی پاکت حاوی کارت سوخت،
4- ارائه ندادن مدارک شناسایی خودرو در هنگام تحویل
5- آدرس ها به طور دقیق بر روی پاکت حاوی کارت سوخت درج نگردیده است.
6- عدم امکان ارتباط تلفنی با مالک کارت سوخت بدلیل عدم درج شماره تلفن بر روی پاکت
7- در فاصله درخواست تا رسیدن کارت، آدرس افراد تغییر کرده

طیبی در ادامه گفت: « برای سهولت دسترسی و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم در رفت و آمد طولانی و ازدحام در باجه‌های پستی، علاوه بر پست مرکزی، یک ناحیه پستی (دفتر پست پیام) در کوی نیایش بندرعباس واقع در بلوار امام حسین و یک ناحیه پستی هم در منطقه ۲۲ بهمن بندرعباس (دفتر پست 22 بهمن ) به عنوان باجه معطله در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند با در نظر گرفتن آدرس محل سکونت خود به این مراکز مراجعه کنند.
همچنین مردم می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پست هرمزگان به نشانی اینترنتی: https://www.post.ir/web/hormozgan از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند و به باجه مربوطه مراجعه کنند.
وی در خصوص مدت زمانی تعیین شده برای تحویل کارت سوخت‌ها گفت: « از زمان ارسال پیامک نیروی انتظامی به افراد مبنی بر صدور کارت سوخت یک بازه زمانی 4_5 روزه وجود دارد تا بارکد مرسوله و روند ارسال انجام و تحویل شرکت پست شود و بعد از آن برای تفکیک و ارسال به استانها فرستاده می‌شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها