«بندر مُقام» کاندید روستای جهانی گردشگری شد



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: بندر مقام به‌عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: در بازدیدی که مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی از روستاهای گردشگر پذیر استان داشت، روستای ساحلی مقام به دلیل دارا بودن معیارهای لازم به‌عنوان یکی از گزینه‌های ایران برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری معرفی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن جاذبه‌های تاریخ فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی از معیارهای انتخاب روستاهای جهانی گردشگری است، افزود: محوریت اقتصادی روستا بر پایه گردشگری، همکاری مردم روستا در روند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود گردشگر از دیگر معیارهای انتخاب این روستا بوده است.

محسنی ادامه داد: سازمان جهانی گردشگری هرساله بهترین دهکده‌های گردشگری را باهدف حفظ مکان‌های منحصربه‌فرد روستایی، میراث و ارزش‌های آن‌ها و درعین‌حال ترویج گردشگری به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش تمرکز جمعیت انتخاب می‌کند که امیدواریم بندر مقام بتواند این عنوان را کسب کند.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از روستای مقام گفت: روستای ساحلی مقام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی افزود: بندر مقام می‌تواند به‌عنوان پشتیبان جزیره شیدور (مارو) در ارائه خدمات در حوزه گردشگر به گردشگران باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ساحل مکسر، گردنه عشاق، پارک ساحلی، قلعه مغویه و... بندر مقام بازدید کرد.

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه بندرلنگه است که به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها