تست ۲۱ ملی‌پوش تکواندو منفی شد/ خبری از توطئه نبود!



نمونه دوپینگ ۲۱ ملی‌پوش تکواندو ایران که از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گرفته و به آزمایشگاه ارسال شده بود، منفی اعلام شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، مثبت شدن نمونه دوپینگ دو تکواندوکار تیم‌ملی ایران در رقابت‌های گرنداسلم چین حواشی و مسائل مختلفی را به وجود آورد و با ادعای دوپینگ سازماندهی شده از طریق آلودگی غذایی ملی‌پوشان از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو همراه شد.  

حدود ۱۰ روز پس از رقابت‌های گرنداسلم چین از ۲۱ تکواندو کار مرد و زن توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در اردوی تیم‌ملی تکواندو نمونه دوپینگ گرفته و به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد؛ در بخش اول ۲۱ فروردین ماه‌ از ۱۵ تکواندوکار ملی‌پوش مرد نمونه دوپینگ ادرار گرفته شد و ۲۹ فروردین نیز در بخش دوم از ۶ تکواندوکار ملی‌پوش زن، نمونه دوپینگ ادرار اخذ و تمامی نمونه‌ها به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد.

حال نتایج نمونه‌های دوپینگ اخذ شده مشخص شده و بر اساس اعلام آزمایشگاه کلن از ۲۱ نمونه دوپینگ اخذ شده، هیچ نمونه دوپینگی مثبت نشده است.

نکته قابل اشاره این که نمونه دوپینگ اخذ شده توسط ایران نادو از دو تکواندوکار تیم‌ملی ایران که در رقابت‌های گرنداسلم چین از آن‌ها تست گرفته و نتیجه نمونه آن‌ها مثبت شده بود (نمونه‌های دوپینگ از سوی نادو چین با دستور فدراسیون جهانی تکواندو از نفرات برتر مسابقات اخذ و مثبت شد)، منفی شده است که علت آن پاک شدن ماده دوپینگی مربوطه طی فاصله زمانی دو نمونه‌گیری از سوی چینی‌ها و ایران نادو است.

نیمه عمر ماده ممنوعه مصرفی (اکسی متولون) بین ۹ تا ۱۸ ساعت است و حداکثر هر ۱۸ ساعت مقدار دز ماده مربوطه نصف و به اصطلاح داروی مصرفی متابولیزه می‌شود. فاصله نمونه‌گیری در رقابت‌های گرنداسلم چین تا تست اخذ شده توسط ایران نادو  ۸ تا ۱۰ روز بوده و به همین دلیل نیز ماده ممنوعه مصرفی از بدن ورزشکار پاک شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها