سی‌و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

سیدحسن خمینی: جمهوری اسلامی بزرگترین میراث امام راحل است



یادگار حضرت امام گفت: جمهوری اسلامی یک کالبد مقدسی است که در قالب قانون اساسی شکل گرفته متشکل از دو قید بسیار مهم است، یکی آحاد مردم است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سال گذشته رهبری فرزانه‌ انقلاب تعبیری داشتند که کلمه قصاری بود که می‌تواند نقشه راهی برای مردم و آینده نظام باشد. ایشان فرمودند امام جان و روح انقلاب اسلامی است. این یکی از زیباترین تعابیر درباره امام و نظام برآمده از مجاهدت‌های عمر طولانی امام و زحمات طاقت فرسای مردم و تلاش بی‌وقفه روحانیت شیعه و مجاهدت‌های مستضعفین جهان را این جمله بیان می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش بزرگترین میراث امام راحل است. جمهوری اسلامی یک کالبد مقدسی است که در قالب قانون اساسی شکل گرفته متشکل از دو قید بسیار مهم است، یکی آحاد مردم است.

یادگار امام با اشاره به توجه امام راحل به نقش مردم و بیداری دل‌های آنان، اظهار کرد: امام راحل فقط و فقط به بیداری دل‌های مردم توجه داشت و انقلابی پدید آورد که بی‌تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است. جمهوری اسلامی یک نظامی است که برآمده از خواسته‌های مردم است و حفظ جمهوریت را باید نصب العین خود قرار دهیم.

سیدحسن خمینی با اشاره به تاکید رهبری انقلاب به حفظ سلامت و امنیت و رقابت و مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: رکن دوم این نظام اسلام است و امام یک فقیه هم بود. فقه ما بن‌مایه این نظام است اما امام هم به نقش زمان و مکان در اجتهاد بود نه یک فقه خشک و درجازننده. فقه پویا که توان حل مشکلات جامعه را دارد مورد تاکید امام بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصول اساسی جمهوری اسلامی عزتی است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد. در طول تاریخ ۲۰۰ سال اخیر هیچ دوره‌ای مانند دوره جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم. تلخی عزل و نصب حاکمان ما به دست بیگانگان بوده است و آخرین حاکم جائر سلطنت با تصمیم سلاطین و سفرای غیرایرانی ایران را ترک می‌کند.

یادگار امام با بیان این‌که «جمهوری اسلامی نظامی است که باید حتماً مردم در زندگی در آن احساس رفاه کنند»، تاکید کرد: همت همه در این باید باشد که رفاه را پدید آورند. نقاط ضعفی هست اما نقاط امیدی هم هست و مهمترین آن توان و قدرت مردم است.

سیدحسن خمینی در پایان سخنانش یادآور شد: امروز در جمهوری اسلامی با نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده‌ای پیش رو داریم که باید تلاش کنیم با درس از گذشته‌ها، آینده‌ای شیرین بسازیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها