جدید به قدیم
در صبحانه خبری امروز، 10 خردادماه 1405 درباره تازهترین تحولات، آموزش و پرورش از امکان ثبتنام دانشآموزان در مدارس نزدیک محل کار والدین و آغاز زمانبندی ثبتنام مدارس خبر داد؛ همزمان منابع آمریکایی از حمله دوباره به یک شناور در شرق اقیانوس آرام و افزایش شمار قربانیان این حملات به بیش از 200 نفر خبر میدهند و سپاه نیز از سرنگونی یک فروند پهپاد MQ1 آمریکا در حریم آبهای سرزمینی ایران خبر داد.
کمتر از دو هفته پیش ۵۸ خبرنگار و مستندساز خارجی از ۱۰ کشور جهان در قالب پویش ۱+ ۱۶۸ با حضور در مدرسه شجره طیبه شهرستان میناب از حمله دشمن آمریکایی صهیونیستی به این مدرسه و شهادت ۱۶۸ دانش اموز، آموزگار و والدین آنها گزارش، خبر و فیلم تهیه کردند.
امروز ۹ خرداد ۱۴۰۵، خبر فعال شدن سامانههای پدافندی در قشم در واکنش به ریزپرندهها، پایان بدون توافق مذاکرات نظامی لبنان و رژیم صهیونیستی، و اعمال تحریمهای جدید ضدایرانی از سوی آمریکا، در صدر اخبار قرار گرفت. در همین حال، مقامات آمریکایی اظهارات متناقضی درباره مذاکرات با ایران مطرح کرده و از تلاش برای برداشتن تدریجی تحریمها و همچنین مصادره داراییهای رمز ارز ایران سخن گفتهاند. از سوی دیگر، پایان غیرحضوری ثبتنام دانشآموزان و نقش پاکستان در تسهیل مذاکرات نیز از دیگر اخبار مهم امروز بودند.
همزمان با ایام مبارک دهه فجر، مدرسه 12 کلاسه شهید عسکر حسینپور با حضور استاندار هرمزگان، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران استانی در بندرعباس به بهرهبرداری رسید و زمینه تحصیل دانشآموزان در فضایی ایمن و استاندارد فراهم شد.
با حضور معاون وزیر آموزشوپرورش و جمعی از مسئولان ملی و استانی، دومین استخر دانشآموزی استان هرمزگان با زیربنایی بیش از 1053 مترمربع در شهرستان میناب به بهرهبرداری رسید.
در آیین افتتاح این پروژه، خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، صادقیپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
سالن ورزشی شهید قاسم سلیمانی با زیربنای بیش از ۲۲۰۰ متر مربع پس از تکمیل عملیات ساخت و تجهیز، آماده بهرهبرداری شد.
این مجموعه ورزشی دارای دو رختکن ویژه ورزشکاران و یک رختکن مجزا برای داوران مجهز به کمد، سالن ورزشی سکودار با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر، دفتر مدیریت و فضاهای جانبی موردنیاز است. همچنین در این پروژه، سالن وزنهبرداری و بدنسازی مجهز و محوطهسازی کامل مجموعه نیز اجرا شده است.
این سالن ورزشی به همت ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان احداث شده و در راستای توسعه فضاهای استاندارد و کیفی آموزشی و ورزشی برای دانشآموزان و نوجوانان استان به بهرهبرداری میرسد.
زنگ مقاومت در دبیرستان فدک رودان به مناسبت ششمین سالروز شهادت سردار دلها نواخته شد.