خبرهای سلامت

هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
ناسا فاش کرده که با کمک یک شرکت پژوهشی صنعتی مشغول توسعه الگوریتم‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند از سیاره ما در برابر خطرات آب و هوایی محافظت کند.
برای رفع بی‌خوابی چه باید کرد؟ وقتی بدن با خواب قهر است!
خستگی، نداشتن انرژی، احساس کلافگی، عدم تمرکز، بی‌حوصلی، عصبانیت، نداشتن انگیزه و...، این‎‌ها بخش کوچکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به بی‌خوابی تجربه می‌کنند. بی‌خوابی یا به طور کلی اختلالات خواب، یکی از شایع‌ترین مواردی است که افراد زیادی را در سر تا سر جهان به خود درگیر می‎‌کند، مسئله‌ای که رها شدن از آن کار چندان راحتی نیست. شاید خیلی از افراد تصور کنند که بی‌خوابی نمی‌تواند مشکلات جدی در روند زندگی فرد ایجاد کند در حالی‌که این باور اشتباه است. بسیاری از آمارها نشان می‌دهند که این بی‌خوابی به ظاهر ساده، عامل بسیاری از تصادفات رانندگی و حوادث در حین کار (به ویژه کار با دستگاه‌های صنعتی)، محسوب می‌شود. در این متن به نکاتی درباره بی‌خوابی پرداخته شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
متفورمین پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

بیشتر