مرحله نهایی بسکتبال جوانان ایران؛

ناداوری قهرمانی را از هرمزگان گرفت



صبح ساحل، ورزشی _ مرحله نهائی مسابقات بسکتبال جوانان کشوربه میزبانی هیات بسکتبال هرمزگان درسالن فجر بندرعباس برگزار شد. در این مسابقات تیم های هرمزگان ،خراسان رضوی،گلستان و تهران با هم به رقابت پرداختند . درروز نخست این مسابقات تیم مدعی تهران که سال گذشته نوجوانان آن ها در بندرعباس نتواستند عنوان قهرمانی را به دست بیاورندو کوچک مردان دیار خلیج فارس سرود قهرمانی را خواند در مقابل خراسان رضوی دیدار سختی داشتند. جوانان تهران در این دیدار فقط روی تجربه خودشان دریک دیدار نزدیک 79بر 78 خراسان رضوی را شکست دادند .خراسان دراین بازی سه گوارترازحریف جلو بودو تنها در گوارتر چهارم بود که بازی را واگذار کردتا با یک اختلاف بازنده باشد .

قرمز پوشان هرمزگان در بازی اول مرحله نهایی بسکتبال جوانان ایران به دیدار گلستان رفت. شاگردان جواد زارعی در این مسابقه 80 بر 53 گلستان را شکست دادند تا حریف تهران در دیدار فینال شوند.دو تیم گلستان و خراسان  رضوی با باخت مقابل هرمزگان و تهران دیدار رده بندی را انجام دادند.در این بازی تیم خراسان رضوی 76بر 59 گلستان را شکست داد تا عنوان سومی را از آن خو کند.پس از انجام دیدار رده بندی دو تیم هرمزگان و تهران برای فتح جام قهرمانی به مصاف هم رفتند. تهران که در دیدار نخست مقابل خراسان رضوی تا آستانه شکست  هم پیش رفته بود در مقابل هرمزگان بهتر بازی کرد.

شاگردان جواد زارعی که در آخرین مرحله یعنی  وارد کردن توپ به داخل حلقه با مشکلات زیادی روبرو بودند در نیمه اول و   گوارتر اول و دوم اصلا خوب کار نکردند. البته ناداوری و اشتباهات داوران این دیدار مربی و بازیکنان تیم هرمزگان را کلافه کرده بودو این موضوع باعث شده  تا جوانان هرمزگانی تمرکز خود را از دست بدهند ویک بازیکن آن ها هم توسط داور ازروی نیمکت اخراج شد.

 با شروع گوارتر سوم و نیمه دوم این مسابقه داوران تا حدودی عدالت را رعایت کردند و این موضوع باعث شدتا تیم هرمزگان بتواند بهتر کار کند و در گوارتر سوم تهران تنها توانست 6 امتیاز را کسب کند در صورتی که هرمزگان به  14امتیاز دست یافت.در گوارتر چهارم و پایانی دوتیم پا به پای پیش می رفتند. شاگردان زارعی که خوب می دانستند چیزی برای از دست دادن  ندارند تمام توان خود را گذاشتند تا اختلاف 30 امتیازی را با تهران جبران کنندو تا حدودی موفق به این کار هم شدند  ولی  در پایان 89 بر 76 بازی را واگذارکردند تا جوانان تهران جام قهرمانی را بالای سر ببرند.آنچه که می توان در این مسابقه  به آن اشاره کرد حضور خوب هواداران و مسوولان بود.

احمد مرادی فرماندار شهرستان بندرعباس، غلامعلی دانشور سرپرست اداره کل ورزش جوانان ،محمد مهدی جهانبخش معاون ورزش اداره کل  ورزش جوانان و بلوکی مدیر کل تامین اجتماعی از مهمانان ویژه  دیدار فینال  بودند.خنجانی دبیر فدراسیون بسکتبال و نور بخش رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هم از نزدیک این مسابقه را در کنار مهران شاهی رییس هیات بسکتبال هرمزگان زیر نظر داشتند.سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و تیم جوانان هرمزگان به اذعان خیلی از کارشناسان بسکتبال تیم برتر این مسابقات بود و نایب  قهرمانی چیزی از شایسنگی آن هاکم نمی کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها