چیزی شبیه معجزه

جوشش ناگهانی چشمه آب در منطقه کوشا احمدی



صبح ساحل-اجتماعی: جوشیدن یک چشمه آب در دل دامنه‌های منطقه کوهستانی کوشا از توابع بخش احمدی استان هرمزگان، مدتی است ساکنان این منطقه را که در چند سال اخیر کشاورزی و دامداری‌شان به علت خشک‌سالی رونق گذشته را نداشت، امیدوار کرده است.
دهیار دهستان «پور» از توابع بخش احمدی، روستایی که در نزدیکی این چشمه قرار دارد، در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: حدود 20 روز است که چشمه‌ای به‌صورت خودجوش، شبیه یک معجزه و بدون کوچک‌ترین بارندگی از دامنه‌های کوه‌های این اطراف سرازیر شده و تا روستای کلیتوییه به فاصله 10 کیلومتر این آب در حال جاری شدن است.
فرید حیدری پوری با اشاره به اینکه اخیراً بخشدار احمدی و دهیاران و نمایندگان شوراهای روستاهای اطراف این رودخانه مکاتباتی با شرکت آب و  فاضلاب داشتند، افزود: کارشناسان باید ماندگار یا فصلی بودن این آب را بررسی کنند تا بتوان برای استفاده و جلوگیری از هدر رفت آن تصمیم بگیریم.
وی ابراز کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر کارشناسان شرکت آب و  فاضلاب در این منطقه حضور پیدا کنند و تکلیف این آب را در وضعیتی که روستاهای این منطقه با کمبود آب مواجه‌اند، مشخص کنند تا از هدر رفت بیشتر آن جلوگیری شود.
یکی از ساکنان روستاهای منطقه کوشای پایین که برای تماشای این چشمه و استفاده از منظره زیبایی که به وجود آورده، آمده بود در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: این منطقه در میان اهالی روستاهای کوشای پایین به دهنه عربو معروف است و مدتی است این چشمه از دل دامنه‌های دهنه عربو سرازیر و باعث خوشحالی اهالی این منطقه شده است.
وی ابراز کرد: امروز همراه خانواده برای تماشای این چشمه آمدیم و بسیار خوشحالیم و امیدواریم که آب این چشمه ماندگار بوده و باعث خیروبرکت برای ساکنین این منطقه باشد.
 منطقه کوشا در شمال شرق هرمزگان واقع شده، با استان کرمان هم‌مرز است و ازلحاظ تقسیمات جغرافیایی از توابع شهرستان حاجی‌آباد بخش احمدی محسوب می‌شود؛ این منطقه به علت مرتفع بودن نسبت به سطح دریا و همچنین کوهستانی بودن، یکی از مناطق خوش آب‌وهوای استان محسوب می‌شود و شغل عمده مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها