طرح هادی در 421روستای هرمزگان اجراشده است



صبح ساحل- اقتصادی /صدف محمودی/
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان از مطالعه و اجرای طرح هادی در روستاهای هرمزگان  خبرداد.
به گزارش صبح ساحل، حامد ذاکری در نشست مطبوعاتی ، جمعیت استان هرمزگان را  بالغ بر یک میلیون و هفتصد و هفتاد و هفت هزار نفراعلام کرد و گفت :50 درصد آن را روستاییان تشکیل می دهند که بسیار حایز اهمیت است. وی افزود: در استان هرمزگان مطالعه طرح هادی در تمام روستاهای بالای بیست خانوار انجام شده است که شاخص کشوری 98% است . در 421 روستا طرح هادی اجرا شده است که 30% را شامل می شود که شاخص کشوری 30% است و ما 9% از این شاخص عقب هستیم که با تخصیص اعتبار صد درصدی امیدواریم بتوانیم شاخص را ارتقا دهیم.این مقام مسوول ادامه داد: با اختصاص قیر رایگان به دهیاری ها در سال 94 و 95 معابر صد و یک روستا  آسفالت شد.
 ده هزار و 284 تن قیر رایگان در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است که تقریبا 781 هزار متر مربع آسفالت در سطح استان انجام شده و این عدد قابل ملاحظه و چشم گیر است. امسال نیز از محل قیر رایگان  15هزار تن سهمیه داریم، دهیاری هایی که اعلام آمادگی  کنند می توانند مشارکت کنند .وی با اشاره به  ارائه تسهیلات روستایی ، خاطر نشان کرد: سقف تسهیلات روستایی برای استان های مرزی به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و بخشی از روستاهای استان که در کنار سواحل هستند از این مزایا برخوردار می شوند. همچنین از ابتدای فعالیت 72 هزار واحد را در استان مقاوم سازی کرده ایم که تقریبا 37% واحد های مسکونی روستایی استان را شامل می شود که به 60 هزار واحد وام مسکن روستایی تعلق گرفت. 12 هزار واحد را نیز  در حادثه هایی مانند زلزله های  قشم، بشاگرد و بستک مقاوم سازی کرده ایم.مدیر کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان اظهار کرد: با امضاء  تفاهم نامه بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی  در خصوص مسکن دار کردن خانواده هایی که دارای بیش از دو عضو معلول هستند، مقرر شد طبق شناسایی ما 120 خانواده تحت پوشش بهزیستی بیش از دو عضو معلول دارند که در مرحله اول 90 واحد را از تهران سهمیه  گرفتیم که تسهیلات و وام  بلاعوض را برای این اشخاص ارائه دهیم. این افراد از 18 میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان از محل تسهیلات وام روستایی می توانند استفاده کنند.
 از این 90 واحد، 67 واحد اقدام به عقد قرارداد کرده اند که  32 واحد به پایان  رسیده است. امسال نیز 6هزارو 200 واحد در مسکن روستایی سهمیه داریم که تا الان 2هزار و 112 واحد از بانک های عامل تخصیص پیدا کرده و ابلاغ شده که در این میان 963 فقره نیز عقد قرار داد کرده اند. ذاکری گفت: بنیاد مسکن تفاهم نامه ای با بانک  مهر ایران منعقد کرده است که طبق آن هر ساله تسهیلاتی را در قالب قرض الحسنه  روستایی برای تکمیل و تعمیر  واحد های مسکونی قرار می دهیم، این مبلغ هر ساله 2 میلیون تومان بوده است  اما امسال سقف آن به 8 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و بی بهره می باشد در شرایط ویژه تا 15  میلیون هم می توانیم این تسهیلات را افزایش دهیم.  تقریبا حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان به استان ابلاغ شده است .وی افزود: سال گذشته از حساب 100 امام (ره)  1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بلاعوض برای مسکن های نیمه تمام جزیره هنگام و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هم برای بشاگرد بهره مند شدیم.
 در سال 96 نیز اعلام شده   5 میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبار بلاعوض مسکن روستایی بهره مند خواهیم شد. تا الان 630 میلیون تومان آن را پرداخت کرده ایم متقاضیان شناسایی شده اند و این اعتبار در چهار مرحله پرداخت خواهد شد. واحدهای روستایی با توجه به بضاعت شخص از 35 متری به بالا شروع می شوند. در روستاها ناظر فنی روستایی داریم که مرحله به مرحله بازدید دارند و 170 ناطر در کل استان بر ساخت و سازهایی که ما تسهیلات می دهیم نظارت می کنند. اعتبارات استانی برای پروژه های عمرانی 15 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی سال جاری برای اجرا, مطالعه و بازنگری طرح هادی بهره مند شدیم. از محل اعتبارات ملی نیز پیش بینی کرده ایم که 12 میلیارد دریافت خواهیم کرد و تا اواسط سال ابلاغ خواهد شد.
ذاکری در پایان در خصوص مسکن شهری که برای اقشار متوسط جامعه است عنوان کرد: 773 واحد  مسکونی را به اشخاص تحویل داده ایم و 1475 واحد در مسکن شهری احداث شده است. همچنین در مسکن مهر نیز 15 هزار و 597  متقاضی را در کل استان شناسایی کرده ایم که 13 هزار و 854 واحد به پایان  رسیده است. پیش بینی مان این است که تا پایان سال این پروژه به پایان برسد .به گفته وی  از بین 187 هزار مسکن روستایی 89 هزار و 10 سند روستایی صادر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها