گروه «داماهی»با الهام از موسیقی هرمزگان به روی صحنه رفت



صبح ساحل ، هنری - گروه موسیقی «داماهی» در هشتمین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن برج آزادی به روی صحنه رفت.

به گزارش ایسنا،  هشتمین شب از جشنواره موسیقی فجر، با اجرای گروه موسیقی «داماهی» با الهام از موسیقی استان هرمزگان و با سبکی تلفیقی بر روی صحنه رفت. این گروه، در دو سانس 18:30 و 21:30 در سالن برج آزادی تهران میزبان مخاطبان خود بودند.

داماهی با هدف تولید موسیقی، رویکردی آزاد در تلفیق اِلمان‌های موسیقی محلی ایران (به‌ویژه موسیقی سواحل جنوب ایران)، جَز، رگه، فلامنکو، آفرو، لاتین، فانک، موسیقی هند و … اولین آلبوم خود را در شهریور 94 با نام خود «داماهی» به بازار ارائه کرد.

این گروه در برنامه جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی مانند «محله خاموشان»، «جاده لغذنده است»، «نیاز»، «سوگند»، «آواره من»، «خیلی ساده»، «مردن مردانه» و ... را اجرا کردند.«رضا کولغانی» خواننده این گروه بین هر اجرا با مخاطبان خود صحبت می کرد و نظرات آن ها را در مورد آهنگ بعدی می پرسید.وی در بخشی از سخنانش گفت: هفتم بهمن ماه سالجاری در جشنواره موسیقی شب‌های جنوب، در فرهنگسرای نیاوران تهران، دوباره به روی صحنه خواهند رفت.همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد که در بخش رقابتی به جشنواره موسیقی فجر راه پیدا کند و گروه های تلفیقی دیگر مانند گروه دارکوب نیز در این جشنواره حضور پیدا کنند.

از جمله اتفاقات ویژه کنسرت داماهی، اکت‌ها و پرفورم جالب خواننده گروه بود که لحظات هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان گروه رقم می‌زد و آن‌ها را وادار به واکنش می‌کرد.

در این برنامه «دارا دارایی» (سرپرست گروه داماهی و نوازنده باس)، « رضا کولغانی» (خواننده)، «مجید سالاری» (خواننده و همخوان) و «هومن نامداری» (ساکسفون)، «همایون نصیری» (پرکاشن)، «حمزه یگانه» (کیبرد و بنجو)، «ابراهیم علوی» (گیتار و عود)، «آرش پجند مقدم» (درامز) به هنرنمایی پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها