تذکر نماینده مردم بندرعباس به 5 وزیر؛

باید به استفاده از نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز توجه شود



صبح ساحل ، سیاسی - یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم توجه به منطقه آزاد قشم جهت رسیدگی به مشکلات مردم باعث بروز نارضایتی در مردم شده است.

احمد مرادی در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: عدم توجه کافی به منطقه آزاد قشم باعث بروز نارضایتی در مردم شده است. لطفا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.وی در تذکری به وزیر کشاورزی اظهار کرد: کشتی‌های صنعتی و چینی با صید بی‌رویه امان از صیادان سنتی گرفته‌اند. ریاست شیلات از این روش ناپسند باید جلوگیری نماید.وی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: عدم توجه به زیرساخت‌های ورزشی در استان هرمزگان باعث بی انگیزه شدن جوانان نسبت به استعدادهایشان شده است.

مرادی در تذکری به وزیر نفت گفت: باید به استفاده از نیروهای بومی در مراکز نفتی و گازی توجه شود.  همچنین نسبت به ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی که جزو الزامات قانونی است باید توجه کافی صورت گیرد؛ چراکه این حداقل خواسته مردم است و باید به آن رسیدگی شود.وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت جاده‌های هرمزگان مناسب نیست. تصادفات و مرگ و میر در جاده‌های استان افزایش یافته و علت اصلی ‌آن عدم کیفیت جاده‌ها است. لذا اصلاح تقاطع‌های خطرناک و همچنین تسریع در تکمیل پروژه راه برگشت از بندر خمیر به گچین باید اقدامات لازم صورت گیرد.مرادی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از هنرمندان استان هرمزگان در بخش‌های مختلف مانند موسیقی، تئاتر، خبرنگاری و خطاطی که خود را بی‌پناه می بیند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در تذکری به دولت گفت: عدم حمایت از صنعت کشتیرانی در استان هرمزگان باعث نگرانی و از دست دادن حداقل 5000 فرصت شغلی شده است.مرادی همچنین در تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: بحران آب در استان هرمزگان جدی است. نشست زمین و ایجاد فروچاله‌ها در میناب باعث نگرانی مردم شده است که باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

وی در پایان درتذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:بیمارستان‌های استان هرمزگان وضعیت خوبی ندارند. تعداد تخت این بیمارستان‌ها پاسخگوی بیماران جزئی هم نمی‌باشد و مردم باید به بیمارستان‌های سایر استانها مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها