مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر خبر داد:

توزیع برق هرمزگان جزو ۵ شرکت برتر در حوزه پدافند غیرعامل



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ردیف ۵ شرکت برتر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل کشور قرار دارد.

محمد ابراهیم نژاد در آئین بهره برداری از ساختمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: البته ظرفیت ایجاد شده شرکت توزیع برق هرمزگان به گونه‌ای است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده در سطح نخست شرکت‌های توزیع برق کشور قرار گیرد.وی بیان داشت: هم اکنون تمام مقاله‌های علمی و تئوری‌های نظری صنعت برق درباره تاب آوری صنعت تدوین می‌شود و تاکید وزارت نیرو نیز بر افزایش تاب آوری صنعت برق بویژه در زمان بروز حادثه است.

مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه ایران بستر تهدید‌های گوناگون طبیعی و غیر طبیعی بوده، گفت: اگر برای پیشگیری یا مدیریت صحیح بحران چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود، کشور دچار زیان غیر قابل جبران می‌شود.ابراهیم نژاد با اشاره به این که موتور محرک تمام استاندارد‌ها مدیریت ریسک است، اضافه کرد: صنعت برق دارای استاندارد‌های مهندسی بسیار خوبی است، اما چالشی که با آن روبرو هستیم ریسک پذیر نبودن از سوی خودمان است.مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز گفت: با توجه به این که این استان به لحاظ اقلیمی و موقعیت جغرافیایی در معرض انواع تهدید‌های طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد، این شرکت زیرساخت‌های خود را با رویکرد پدافند غیرعامل و مقابله با بحران ایجاد می‌کند.

محمد ذاکری افزود: استان هرمزگان در سال‌های اخیر بستر حوادث طبیعی گوناگونی بوده و شرکت توزیع برق به عنوان متولی تامین برق مشترکان در راس دستگاه‌های عملیاتی پس از وقوع حادثه قرار دارد.

وی بیان داشت: برای مقابله با حوادث و مدیریت صحیح بحران تجهیزات تامین برق سیار در شرایط اضطراری به مجموعه شرکت توزیع برق هرمزگان اضافه شده تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد: هم اکنون ۲ دستگاه دیزل ژنراتور در شهر بندرعباس قرار دارد و ۲۰ دستگاه دیزل ژنراتور دیگر نیز در سطح استان در حال نصب بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

ذاکری اظهار داشت: در حال حاضر اقداماتی برای تولید مولد دیزلی با ولتاژ ۲۰ کیلو ولت صورت گرفته که امیدواریم با راه اندازی آن بخش بزرگی از چالش تامین برق در مواقع بحرانی رفع شود.وی از راه اندازی مرکز سیار مدیریت بحران و «دیسپاچینگ پشتیبان» خبر داد و افزود: این مرکز قابلیت تمام ارتباطات را دارد و در موقع بحران هم می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از تجربه این شرکت در بحران ریزگرد‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: آخر سال گذشته ۱۰ گروه عملیاتی طی ۲۵ روز با هدف تعمیر شبکه‌های آسیب دیده و پایدار سازی توزیع برق به این استان اعزام شد که تجربه موفقی برای نیرو‌های عملیاتی هنگام بروزحادثه بود.

ذاکری ادامه داد: ساماندهی برج‌های نور، نصب مولد‌های دیزلی، پست‌های سیار برق، خرید ۲۰ دستگاه دیزل ژنراتور ۵ کیلوواتی، تجهیز مولد‌های دیزلی و تهیه لوازم شخصی مورد نیاز نیرو‌های عملیاتی در موقع بحران از دیگر اقدام‌های شرکت توزیع نیروی برق در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها