استاندار هرمزگان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس؛

استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، مورد تاکید است



صبح ساحل، سیاسی _ استاندار هرمزگان  درآستانه فرارسیدن روز دانشجو درجمع دانشجویان به سوالات  دانشجویان در بخش های مختلف پاسخ داد.

ابراهیم عزیزی افزود: دراین میان نقش دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در بعد فرهنگی انقلاب که اساس و زیر بنای این تحول بزرگ درایران اسلامی بود قابل انکارنیست.وی  در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه ها در این مسیر خاطرنشان کرد:دانشگاه مبدا تحول است و بی تردید دانشگاه ها در این عرصه سربلند از ایفای نقش موثر خود هستند.نماینده عالی دولت درهرمزگان با اشاره به الزامات مبدا تحول، اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن، تلاش درجهت سرعت بخشی به تولیدعلم، بصیرت مبتنی برجریان شناسی و تکلیف و ایفای وظیفه در برابرجنگ نرم را ازجمله مواردی عنوان کرد که باید به جد در دانشگاه ها مورد توجه باشد.

استاندارهرمزگان در پاسخ به اولین پرسش یکی ازدانشجویان مبنی برضرورت حضور مسوولان درجمع دانشجویان برتحقق این خواسته تاکید کرد.عزیزی همچنین درپاسخ به پرسشی مبنی براقدامات دولت درخصوص تنظیم بازاربیان داشت:عملکرد مدیریت استان در این بخش مهم برچند اصل استوار بود. وی ادامه داد: تامین کالاهای اساسی با بهره گیری از همه ظرفیت ها، برخورد جدی  با محتکران و متخلفان، کنترل و پایش قیمت ها ، تقویت تولید داخلی وتامین نیازهای استان از جمله راهبردهای سیاست تنظم بازاردر استان هرمزگان است که بطور مستمر دنبال می شود. وی ضمن دعوت از دانشجویان جهت بازدید از طرح های عمرانی افزود:تشریح جزییات عملکردعمرانی استان قطعا ازحوصله این جمع خارج است اما بطور اجمال باید گفت تحول کم نظیری در توسعه زیر ساخت های اساسی که نمود آن در همه بخش ها مشهود است، پیگیری و اتمام طرح های معطل مانده ،اجرای 44پروژه بزرگ در قالب طرح مهرماندگار با اعتبارافزون بر16هزارمیلیارد ازجمله درحوزه بزرگراها، پالایشگاه  ستاره خلیج فارس و ارتقاء تولید ملی بنزین،پل بزرگ خلیج فارس، بنادر، بیمارستانها،استان برتر در بخش مسکن مهرو... ازجمله مواردی است که هرمزگان را درمسیر توسعه در شمار استانهای ممتاز کشور قرارداده است.

استاندارهرمزگان همچنین  برضرورت تغییر فرهنگ اشتغال تاکید کرد و گفت: نگاه به اشتغال و اینکه کار فقط  پشت میز نشینی است فرهنگ درستی نیست و باید به سمت ایجاداشتغال بر پایه ظرفیت های استان از جمله استفاده از مزیت هایی نظیر شیلات و کشاورزی حرکت کنیم.به گفته عزیزی:استفاده از ظرفیت نیروهای بومی به عنوان نیروی محرکه صنایع استان حرف درستی است که به جد مورد تاکید است اما باید بتوان نیروهای متخصص برای برخی مشاغل خاص را داشته باشیم تا نیازی به نیروی غبر بومی نباشد.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اینکه دولت عدالت محوربه عنوان پرچمدارعدالت  همه توان خود را بر تحقق شعارعدالت محوری قرارداده است و چوبهای که می خورد نیز بواسطه اصرار بر اجرای عدالت است، یادآورشد:این مهم شاید به مذاق برخی آقازادها خوش نیامده است چرا که دولت براساس میثاق خود با ملت،همه توجه خود را به رعایت چهار اصل محوری تعیین شده  با مردم قرارداده است.عزیزی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر قرار گرفتن دولت در برابر رهبری و دامن زدن به شائبه ها در برخی انتصابات تاکید کرد: به عنوان یک فرد مطلع آنچه که از زبان خود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور شنیده ام این نکته است که وی به صراحت سوگند یاد کرد که یک تار موی رهبری را با هیچ کسی عوض نخواهد کرد. 

در این جلسه دکتر کامرانی رییس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر مهدی باقری سرپرست واحد بندرعباس، حجت الاسلام فروزانژاد امام جمعه موقت بندرعباس،حجت الاسلام تقوی رییس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان هرمزگان، حجت الاسلام متین رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری واحد بندرعباس حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها