نخستین جشنواره جَهله نگاری نوروزی در بندرعباس آغاز شد



صبح ساحل ، هنری - نخستین جشنواره جهله نگاری نوروزی یا نقاشی روی جهله (کوزه های سفالی سنتی هرمزگان) عصر امروز شنبه در ساحل سورو بندرعباس آغاز شد.

دبیر جشنواره جهله نگاری بندرعباس در حاشیه این جشنواره  اظهار داشت: در این برنامه 54 هنرمند طرح های خود را در مدت پنج روز (19 تا 23 اسفند) بر روی 60 جهله اجرا می کنند.

مریم بایرامی هدف از اجرای این برنامه را استقبال از نوروز، حفظ و ترویج سنت های بومی استان و جلب مشارکت هنرمندان در زیباسازی شهری اعلام کرد.

وی ادامه داد: این برنامه با حمایت و فراخوان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس و همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی استان در حال برگزاری است.

رییس زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس اضافه کرد: جهله های نقاشی شده توسط هیات داوران (لاله فلاحتی، عیسی جنگانی و فرح امینی ) مورد ارزیابی قرار می گیرند و در مراسم اختتامیه نفرات اول تا سوم به ترتیب با جوایز سی میلیون ریالی، 20میلیون ریالی و 10میلیون ریالی مورد تقدیر قرار می گیرند.

بایرامی یادآور شد: 60 جهله نقاشی شده پس از جشنواره در پیاده راه حافظ بندرعباس و محل دید شهروندان و مسافران نوروزی نصب می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها