تاکید نماینده مجلس بر استخدام نیروهای بومی غرب هرمزگان



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صیادان اقشاری سخت کوش هستند، گفت: افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است که به صورت ویژه در حال پیگیری است. 

ناصر شریفی، نماینده مردم شهرستان های پارسیان، بستک و بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات صیادان پارسیانی اظهار کرد: اگر مدیری جهادی و وقت شناس باشد ما موظفیم که صادقانه از خدمات وی قدردانی نماییم.

شریفی، در این نشست صیادان را قشری سخت کوش دانست و عنوان کرد: صیادان انسانهایی پرتلاش و بی ادعا هستند که این میراث را از اجداد و نسل های گذشته به دست آورده اند.وی، در پاسخ به برخی مشکلات صیادان گفت: افزایش قدرت موتور شناور صیادان را حق صیادان است زیرا امروزه برای صید باید مسیری ۶۰ مایلی طی شود و در هنگام برگشت از صید و با توجه به حجم صید، نیاز به موتوری قوی می باشد.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین با موضوع مهم ارتقاء بیمه صیادان اشاره کرد و افزود: بیمه ملوانان لنج از ۴ به ۸ نفر  و در قایق های صیادی نیز از ۲ به ۴ نفر ارتقاء خواهد یافت.

در ادامه رادمهر، فرماندار پارسیان، شهرستان پارسیان را دارای موقعیت های ملی و یکی از شهرهای استراتزیک دانست و اظهار کرد: وجود ذخایر نفت و گاز در منطقه، همسایگی با منطقه ویژه پارس جنوبی، همجواری با فرودگاه خلیج فارس و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس از جمله این موقعیت های مهم به شمار می رود.

رادمهر، شغل مهم و اصلی مردم پارسیان را از دیباز صید و صیادی ذکر کرد و افزود: صیادان در گذشته از طریق لنج های چوبی جهت صیادی استفاده می کردند و اما امروزه این شغل مهم ریزش پیدا کرده و ۱۰۰ لنج باری در گشته امروز به ۱۷ لنج کاهش پیدا کرده است که نیاز به یک کار کارشناسی دارد.وی با انتقاد از تبعیض قائل شدن میان صیادان منطقه با شهرستان های همجوار، گفت: چطور می شود که صیادان بوشهری با قدرت موتور قایق ۱۰۰ صیادی می کنند اما صیادان این منطقه با قدرت موتور ۵۵ و با ترس و دلهره به صیادی باید بپردازند.

با اشاره به وجود ایجاد بندرپارسیان و استقرار صنایع انرژی بر، خاطرنشان کرد: این موضوع اتفاقی ویژه برای شهرستان خواهد بود اما نمی توان مسئله صید و صیادی را به فراموشی سپرد، زیرا شغل اصلی مردم این شهرستان بوده است.همچنین نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی 6 و نیم کیلومتر جاده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بر استخدام نیروهای بومی شهرستان پارسیان تأکید کرد.

ناصر شریفی افزود: یک کار بزرگ اقتصادی در راستای تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور در این منطقه شروع شده که هر روز شاهد پیشرفت آن هستیم و من به این پروژه امیدوار هستیم.نماینده مردم پارسیان، بندرلنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف این پروژه ملی همه جانبه همکاری خواهیم کرد و در ادامه انتظار می‌رود همه ارگان‌ها، دستگاه‌های مربوطه و مردم نیز همکاری مستمر داشته باشند.

شریفی پیش از کلنگ‌زنی پروژه احداث راه مواصلاتی تأکید کرد: اولویت اول ما در پروژه‌ها استفاده از نیروهای بومی شهرستان و استان است و بر این موضوع تأکید داریم هرچند که این دغدغه توسط مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی به خوبی درک شده و در همین راستا تلاش می‌کنند.وی افزود: نمی‌پذیرم نیروی تحصیل کرده و آماده کار در منطقه وجود داشته باشد و مشابه آن از استان‌های دیگر از این ظرفیت استفاده کند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها شد و ابراز داشت: انتظار مردم و جوانان تحصیلکرده این است که پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شکل اجرایی به خود بگیرد تا از عواید آن مردم شهرستان در وهله اول و در نهایت همه مردم کشور استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها