مهندس افشاری‌نژاد در دیدار با آیت‌الله نعیم‌آبادی خبر داد؛

ثبت نام یک میلیون نفر در هرمزگان برای کارت ملی هوشمند



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از ثبت نام یک میلیون نفر در این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: این رقم معادل 80 درصد از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مهندس فرزاد افشاری‌نژاد در دیدار با آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تبریک اعیاد شعبانیه، در گزارش بیان عملکرد حوزه ثبت وقایع حیاتی استان اظهار داشت: در سال 96 نسبت به سال 95، شاهد کاهش واقعه ولادت در استان بوده‌ایم به نحوی که آمار این واقعه 4.8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با  بیان اینکه در سال 96، حدود 41 هزار واقعه ولادت در استان هرمزگان به ثبت رسیده است، افزودک بیش از 57 درصد از این ولادت‌ها در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی به ثبت رسیده کما اینکه 51 درصد از ولادت‌ها را نوزدان پسر شامل می‌شوند به  نحوی که در ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 نوزاد پسر در استان به دنیا آمده است.مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان 22.6 نوزاد به دنیا آمده است، گفت: طی سال 96، درصد ثبت در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال پس از وقوع در استان برابر با 99.79 درصد است که این رقم از رقم تفاهمی ثبت احوال استان بالاتر است که نشان از تعهد و ریل‌گذاری صحیح در حوزه ثبت وقایع حیاتی استان دارد.

مهندس افشاری‌نژاد افزود:  آمارها نشان می دهد تأخیر در فرزندآوری دچار تغیراتی شده که بخشی از آن از پنج سال اول زندگی مشترک به پنج سال دوم انتقال یافته است.

 وی افزود: همچنین بالا رفتن سن ازدواج نیز در کنار این موضوع باعث کاهش فرصت طلایی فرزندآوری گردیده که این مهم تاثیر بسزایی در روند نرخ رشد جمعیت ایجاد گردیده است. مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین به کاهش 1.9 درصدی واقعه وفات در استان طی سال 96 نسبت به مدت مشابه اشاره و افزود: در سال 1396 تعداد شش هزار و 572 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است.وی یادآور شد: درصد ثبت درمهلت قانونی به ثبت تا یکسال که مهمترین شاخص برای ارزیابی ثبت فوت در مهلت قانونی می باشد، برابر با رقم 99.44 درصد است.

مهندس افشاری‌نژاد اضافه کرد: در سال 1396 بیشترین علت فوت مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با 32.5 درصد موارد فوتی از مجموع وفات‌ها، 22.4 مربوط به بیماری و حالات بد تعریف شده و مبهم (پیری و کهولت سن) و  11.8 درصد نیز مربوط به حوادث غیر عمد است.وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه های مؤثر در حرکات جمعیتی ازدواج و طلاق است و به طور غیر مستقیم بر افزایش یا کاهش ولادت و در نهایت جمعیت تأثیر می گذارد، افزود: در سال 96 تعداد 13 هزار و 470 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای طرح کارت هوشمند ملی افزود: درحال حاضر تعداد 251  ایستگاه کاری جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان فعال است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه جمعیت واجدان الشرایط کارت هوشمند ملی در استان برابر با یک میلیون و 247 هزار و 755 هزار نفر است، یادآور شد: تاکنون حدود یک میلیون نفر معادل 80 درصد از واجدان شرایط در استان برای کارت ملی ثبت نام کرده‌اند، که در این راستا 800 هزار کارت صادر و امور مربوط به صدور کارت‌های باقیمانده نیز در مرکز در دست پیگیری است.در ادامه این نشست آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ضمن بیان مباحثی پیرامون چالش‌های اجتماعی و راهکاری فرهنگی آن، از مقامات و مدیر کل ثبت احوال هرمزگان قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها