مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

بندرعباس رتبه نخست ورود کالای ترانزیتی در کشور



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته بندر شهید رجایی با کسب ۳۶ درصد از مجموع ترانزیت کالا‌های ورودی، مهم‌ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بوده است .

داریوش باقرجوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته بندر شهید رجایی با کسب ۳۶ درصد از مجموع ترانزیت کالا‌های ورودی،مهم‌ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بوده است .

وی با بیان اینکه در این مدت ۳ میلیون ۲۴۸ هزار تن کالا از بندرعباس به دیگر مرز‌های کشور ترانزیت شده است، تصریح کرد: بیشترین کالا‌های ترانزیتی مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالا‌های ساختمانی، لوازم‌خانگی و انواع پنبه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه پس از بندرعباس، مرز‌های پرویزخان، بازرگان و باشماق در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند، عنوان کرد: پارسال در مجموع، ۹ میلیون و ۲۸۲ هزار تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی از مرز‌های جاده‌ای کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵؛ ۱۹ درصد افزایش داشته است.

باقرجوان خاطرنشان کرد: کریدور جنوب به شمال یکی از مهم‌ترین کریدورهای بین‌المللی است که از هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیاز‌های مواد اولیه کشور‌های آسیای مرکزی و اروپا را فراهم می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها