معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی:

شرایط هرمزگان در بخش سرمایه‌گذاری مناسب نیست است



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه رویکردمان باید به سمت تسهیل فضا برای رونق در سرمایه‌گذاری پیش رود، اظهار کرد: تعامل با بخش خصوصی کوچک شدن یک مدیر نیست بلکه تلاش برای رشد جایگاه مدیریتی است.

به گزارش ایسنا،  اسماعیل جلیلی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان، افزود: امروز مراسم قدردانی یکی از مدیران نجیب و خوب وزارت اقتصاد و دارایی است که زحمات زیادی برای پیشبرد اهداف وزارت اقتصاد و دارایی به خرج داد.

وی با بیان اینکه «امانی زاده» فرد ناشناخته‌ای نیست و فرزند هرمزگان است، تصریح کرد: حضورش در هرمزگان به‌طور حتم مؤثر خواهد بود و می‌تواند موجب تحول بخش‌های اقتصادی هرمزگان و ادامه روند رو به رشد گذشته باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه به‌طور حتم موفقیت یک مدیر تحت تأثیر تلاش کارمندان و مدیران میانی است، اضافه کرد: وقتی از مدیری قدردانی می‌شود از کارمندان و تمامی زحمتکشان آن عرصه باید تقدیر شود زیرا یک مدیر بدون هماهنگی و تلاش سایر کارمندان نمی‌تواند اهدافش را به سرمنزل مقصود برساند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه شرایط در فضای فعلی کشورمان تحت تأثیر عوامل مختلفی است، اظهار کرد: دشمن در حوزه اجتماعی سعی دارد با ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی، ایجاد تنش در نظام‌های صنفی و آشفتگی اجتماعی سبب بروز بحران کند.وی ادامه داد: علاوه بر حوزه اجتماعی، دشمن حوزه اقتصادی را نشانه گرفته و سعی در ایجاد تهدیدهایی برای کاهش درآمدها، دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و شکست سیستم اقتصادی کشور دارد که در این شرایط نیاز است با مدیریت فضای اقتصادی به‌وسیله توانمندی حوزه مدیریتی و تقویت نظام اجتماعی این اهداف دشمن را ناکارآمد کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز در کشورمان، تلاش تمامی مدیران اقتصادی بر این اصل است که همگرایی ایجاد شود که حاصل آن آرامش در حوزه اقتصادی باشد، اضافه کرد: مسئولیت امانی زاده در حوزه اقتصادی سنگین است زیرا هرمزگان شرایط بدی در بخش سرمایه‌گذاری دارد و در این بخش نیاز به ارزیابی دقیق و صحیح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان داریم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه رویکردمان باید به سمت تسهیل فضا برای رونق در سرمایه‌گذاری پیش رود، اظهار کرد: تعامل با بخش خصوصی کوچک شدن یک مدیر نیست بلکه تلاش برای رشد جایگاه مدیریتی است.وی با اشاره به اینکه قلمرو یک مدیر تنها مدیریت کارمندان تحت پوشش نیست بلکه تأثیرگذاری بر عوامل محیط بیرونی سازمان است،تصریح کرد: هنر مدیریت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی بخش‌ها برای فعال کردن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است.

جلیلی با بیان اینکه حکم مدیریت در چند دقیقه ابلاغ می‌شود اما بار مسئولیت مدیریت سنگین و تداوم دارد، اضافه کرد: به‌طور حتم معضل چندین ساله هرمزگان در تفکیک ساختمان آن باید برطرف تا کارمندان با راندمان بیشتر خدمت‌رسانی بهتری برای شهروندان داشته باشند.

هرمزگان نباید در محرومیت به سر ببرد

مدیرکل دفتر امور استان‌ها وزارت اقتصاد و دارایی نیز گفت: هرمزگان و سایر مناطق جنوبی کشور با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت ویژه‌ای که دارا هستند، نباید در محرومیت به سر ببرند. اله محمد آقایی افزود: زیرساخت‌های استان هرمزگان برای توسعه اقتصادی مشکل دارد و باید برای برطرف شدن آن فکر جدی و اساسی انجام داد.

وی با بیان اینکه عدم توسعه زیرساخت‌ها سبب عدم جذب سرمایه‌گذاران می‌شود، تصریح کرد: برخی ناهماهنگی‌ها و عدم تمرکز در مدیریت اقتصادی استان مانند مناطق آزاد نیز در این سمیر خلل وارد می‌کند که نیاز به هماهنگ و تعامل در این بخش دارد.

آقایی با اشاره به اینکه هرکس مسئولیت قبول می‌کند، ایثار به خرج داده و کار سخت و دشواری را تقبل کرده است، ادامه داد: هرمزگان و سایر مناطق جنوبی کشور با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت ویژه‌ای که دارا هستند، نباید در محرومیت به سر ببرند.

مدیرکل دفتر امور استان‌ها وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه فعال‌سازی هرکدام از منابع خدادادی در مناطق جنوبی کشور سبب بهبود زندگی مردم می‌شود، اضافه کرد: نباید مدیران ذی‌ربط از کنار این مسئله به‌راحتی عبور کنند زیرا این موضوع به مدیران برمی‌گردد و باید به فکر بهبود شرایط زندگی مردم در این مناطق باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز  با اشاره به اینکه ایران کشور ثروتمندی است که مهم‌ترین سرمایه آن نیروی انسانی است، ادامه داد: به اتفاقات فضای مجازی و سیاه نمایی آن از وضعیت کشور نباید توجه کرد زیرا ملت ما توانمند هستند و باید امید به کشور تزریق کنیم. 

بهروز اکرمی با بیان اینکه هرمزگان یک استان استراتژیک در کشور است و این موضوع نه در حرف بلکه در عمل و مستند است، تصریح کرد: هرمزگان 900 کیلومتر مرز با سه کشور دارد و این ویژگی در بین استان‌های کشور خاص و ممتاز است.اکرمی با اشاره به اینکه در شرایطی که امروز به سر می‌بریم محصول دو دیدگاه است، اضافه کرد: نخست اینکه پس از انقلاب 57 در کشورمان، مردم تصمیم گرفتند بر روی پای خود ایستاده و استقلال پیداکرده و کسی از خارج از مرزها برای کشورمان تصمیم نگیرد و دوم اینکه یکسری معیارها و ارزش‌ها برای مردم کشورمان وجود دارد که با کشور آمریکا منافات دارد و تا زمانی که به دنبال استقلال کشورمان باشیم و آمریکایی‌ها به خوی استکباری خود ادامه دهند، همواره با مزاحمت آمریکایی‌ها مواجه خواهیم شد.

در این مراسم از خدمات علی ابراهیمی تجلیل و محمدعلی امانی‌زاده به عنوان مدیرکل جدید اقتصاد و دارایی استان هرمزگان معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها