رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس:

یازده سالن ورزشی در سطح شهر و روستا به اوقات فراغت اختصاص یافت



صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب:برنامه ریزی ستاداوقات فراغت آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس برای ایام تابستان دانش آموزان با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 بندرعباس واعضای ستاد برگزار شد.

  دراین جلسه رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو گفت: با پایان یافتن امتحانات دانش آموزان، برنامه های متنوع آموزش و پرورش از طریق کانون ها و پایگاه های تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت آغاز می شود.

 حسینی افزود: باید تلاش کنیم تا درایام تعطیلات تابستانی یک مهارت را به دانش آموزان آموزش دهیم و محور اصلی برنامه های اوقات فراغت در تابستان امسال مهارت آموزی با هدف زمینه سازی برای کارآفرینی واشتغال است.

 وی بیان داشت: رویکرد کیفی سازی اوقات فراغت را سرلوحه کار خود قرار دادیم و درانتخاب پایگاه ها فیزیک آموزشگاه ، مرکزیت درمحله مورد تاکید می باشد.

 وی بااشاره به فعالیت پایگاه های تابستانی عنوان کرد: تعداد 18 کانون و 6 پایگاه درسطح شهر و 5 پایگاه و 15 کانون در روستا فعالیت اوقات فراغت دانش آموزان را برعهده دارند وبرنامه های تابستانی در محورهای معرفتی و بصیرتی، علمی و پژوهشی،فرهنگی و هنری، سازندگی، مهارت آموزی و کارآفرینی وتربیت بدنی طراحی شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس افزود: آموزش و پرورش با همه توان برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی مدارس در تعطیلات تابستان پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود و پیش بینی شده است از 55 هزار دانش آموزان ناحیه دو نزدیک به 4 هزار نفر در طرح اوقات فراغت شرکت کنند. حسینی به نظارت بر پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد  و گفت: طی چند مرحله از پایگاه های اوقات فراغت بازدید خواهد شد. وی با بیان این که این بازدیدها قبل از شروع فعالیت ها صورت می گیرد افزود: بازدیدها حین فعالیت و درانتهای فعالیت ها صورت خواهد گرفت.

 وی از جمع بندی فعالیت پایگاه های اوقات فراغت خبرداد وگفت: بعد از اتمام فعالیت پایگاه ها نسبت به جمع بندی فعالیت ها اقدام می شود. حسینی به فعال شدن 11 سالن ورزشی در شهر و روستا در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: شش سالن شهید علی اصغر حسینی، بیهقی، 12 فروردین، نشاط ، محبوبه دانش، شهید دارا و پنج سالن شهید پایان تازیان ،دقیقی تازیان، شهید دادو، قلات بالا ودهخدا محله نو ایسین در روستاهای بخش مرکزی برای پرکرد اوقات فراغت دانش آموزان درنظرگرفته شده است. درادامه این جلسه ناهید کریمی مدیرکانون فرهنگی تربیتی شهید حسن دانشمند گفت: درتابستان امسال 10 کلاس در رشته های مختلف هنری، ورزشی وعلمی برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شده است. وی پیش بینی کرد: حدود 200 نفر امسال با برگزاری این کلاس ها تحت پوشش این کانون قرار گیرند. همچنین مدیرکانون قرآنی ناحیه 2 گفت: در تابستان امسال سه پایگاه قرآنی شامل دارالقرآن آل طاها، درمیدان شهدا، دارالقرآن مهدیه درمیدان قدس و بیت النور در محله دو هزار برای دانش آموزان علاقمند به فراگیری قرآن در تابستان درنظر گرفته شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها