مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان:

واحد شماره ۴نیروگاه بندرعباس به شبکه سراسری برق کشور پیوست



صبح ساحل ، اجتماعی - محمد خداکریمی//مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از راه اندازی موفقیت آمیز  واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه بندرعباس پس از تعمیرات اساسی سنگین  و طاقت فرسا در زمستان و بهار خبر داد و گفت : با راه اندازی  واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ ، نیروگاه بندرعباس با ۴ واحد تولیدی خود وارد تابستان می شود . 

حجت اسدی مدیر عامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به تعمیرات اساسی این واحد که از آذر ماه سال گذشته آغازشده بود گفت : اورهال واحد چهار نیروگاه بندرعباس یکی از سخت ترین تعمیرات در سال های اخیر بوده ،که خوشبختانه در درجه اول با همت کارکنان این نیروگاه و همچنین استفاده از چند شرکت پیمانکار داخلی و همگام شدن با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال با موفقیت به پایان رسید و در آستانه تابستان این واحد ۳۲۰ مگاواتی با حداکثر ظرفیت تولیدی خود و با کمترین مشکل پس از این تعمیرات  به شبکه سراسری برق کشور پارالل گردید . 

وی با اشاره به طولانی بودن زمان این دوره از تعمیرات ، افزود : یکی از عمده دلایل طولانی شدن این دوره از تعمیرات صدمه دیدن توربین فشار ضعیف این واحد بود که با توجه به شرایط ویژه کنونی ،خرید و تعویض  آن مدت زمان زیادی را به دنبال داشت.

وی اذعان داشت : هر چند وجود چنین مشکلی سبب بیشتر شدن زمان خروج این واحد شد اما تعویض این قطعه مهم به عنوان یك كار اساسی و اطمینان بخش در تولید از مزایای مهمی برخوردار است . که امیدواریم نتایج ثمر بخش آن را در تولید تابستان امسال مشاهده نماییم.

اسدی برخی از کارهای  انجام گرفته در این تعمیرات را  تعویض سوپرهیترهای اولیه و دیواره واتروال روبروی آنها ، تعویض بخشی از واتروال های سطح شیب دار کف کوره و متصل به درام ، تعویض ولو اصلی بخار ورودی به توربین ، نصب تعداد ۹ عدد ترموکوپل کلاس k برای اولین بار جهت مانیتورینگ دمای سوپرهیترهای اولیه ، ساخت و مونتاژ تعداد ۱۳۰۰ عدد از پره های ثابت فن کمپرسور ژنراتور ، تعمیر اساسی کامل ژنراتور و تعمیر اساسی والو های بویلر و توربو سیکل عنوان نمود .

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در پایان با قدردانی ازتلاش  تمام پرسنل متعهد ،  توانمند و نجیب شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان  افزود : با راه اندازی  این واحد ۳۲۰ مگاواتی عملاً هر ۴ واحد این نیروگاه در چرخه تولید انرژی برق قرار گرفت  و امیدواریم با حداكثر توان بتوانیم با تكیه بر تلاش جهادگونه و تجربه والای كاركنان نیروگاه با تولید پایدار انرژی برق تامین كننده آسایش مردم کشور بویژه استان هرمزگان در تابستان پیش رو باشیم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها