هرمزگان در جایگاه نخست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی كشور



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این استان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به نسبت سهمیه اعتبارات ابلاغی، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است. 

«محمدعلی  سلیمی» افزود: از اسفندماه سال گذشته تاكنون، بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای اشتغال روستایی توسط بانكهای عامل در بخشهای مختلف كشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره پرداخت شده است.

وی اضافه كرد: 289 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی ها به استان اختصاص داده شده است كه با پرداخت كامل این اعتبارات 5 هزار و 200 شغل در روستاها ایجاد می شود.

مدیركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص اعطای تسهیلات شش درصدی برای مناطق روستایی و عشایری گفت: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخشهای مختلف اقتصادی اعطا می شود.

سلیمی بیان داشت: همچنین 352 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بمنظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش با اولویت رسته شغلی که منجر به ایجاد اشتغال بیشتری شود، اختصاص داده شده كه از این میزان تسهیلات، تاكنون حدود 50 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی استان در سال جاری را 193 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: این تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت خواهد شد.    سهمیه اشتغال استان هرمزگان در سال جاری 30 هزار شغل اعلام شده است.

متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی برای بهره مندی از این تسهیلات باید در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir  ثبت نام کنند که پس از تایید طرح، کمیته‌های فنی ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار می دهند و پس از تایید نهایی، طرح برای تامین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها