سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد:

تورهای غیرمجازگردشگری در هرمزگان ساماندهی می‌شوند



صبح ساحل ، اجتماعی - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: تورهای غیرمجاز که در استان هرمزگان فعالیت دارند ساماندهی می شوند.

\r\n

به گزارش ایسنا،  اشکان مختاری با بیان این مطلب افزود: باتوجه به اهمیت خدمات رسانی مطلوب تورهای گردشگری با تورهای غیرمجاز فعال در استان برخورد می شود.

\r\n

وی با اشاره به ضرورت فعالیت کلیه تورهای گردشگری سطح استان با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: به استناد ماده23 و تبصره یک تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 75791/51001 ه مورخه 19/8/1394، برگزاری کلیه تورهای گردشگری باید با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از طریق دفاتر خدماتی و مسافرتی دارای مجوز رسمی از این اداره کل صورت پذیرد.

\r\n

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مجریان تورها طبق مصوبه فوق و با هماهنگی نیروی انتظامی از ادامه فعالیت غیرمجاز تورها جلوگیری خواهد شد.

\r\n

مختاری با تاکید بر حساسیت وظایف تورگردانی در دفاتر خدمات مسافرتی تاکید کرد: برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری توسط افراد فاقد صلاحیت و بی اطلاع از وظایف تورگردانی در بسیاری از مواقع مشکلات جبران ناپذیری را برای مسافران به وجود می آورد.

\r\n

وی ادامه داد: به همین جهت ضروری است که مجریان تورهای غیرمجاز در صورت داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی نموده و در چهارچوب قانون به فعالیت خود در این زمینه بپردازند تا این اداره کل نیز بر اساس وظایف سازمانی خود از آنها حمایت کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها