معاون استاندار:

وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در هرمزگان نگران کننده است



 صبح ساحل ، حوادث - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بخشی از بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی، چربی و فشار خون در این استان وضعیت نامناسب و نگران کننده ای دارند که باید در این زمینه کارهای اساسی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: طبق آخرین پایش انجام شده، استان هرمزگان در زمینه چربی خون رتبه سوم و فشار خون، رتبه نهم را در بین سایر استان های کشور داشته است.

وی بیان داشت: استان هرمزگان هم چنین در مصرف دخانیات توسط مردان رتبه سوم و در زمینه مصرف دخانیات در زنان رتبه نخست، حوادث ترافیکی رتبه ششم و در زمینه مصرف میوه و سبزیجات یکی از پنج استان آخر کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: باید در این زمینه تصمیم های اساسی صورت گیرد و تا افق سال 1404 بتوان 20 درصد از بیماری های غیرواگیر در استان را کاهش داد.

**استانداردهای سلامت ابلاغ شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم چنین در خصوص امنیت غذایی کارکنان دولت اظهارداشت: در خصوص سلامت غذایی کارکنان اداری نیز استانداردهای 10 گانه سلامت در نظر گرفته شده که باید این استانداردها به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شود.

اکرمی افزود: این استانداردها در زمینه تغذیه سالم و کنترل وزن، بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و دارو، آشنایی با علائم و نشانه های بیماری های مهم، خطر سنجی قلبی و غربالگری سرطان های مهم، کنترل مصرف دخانیات، فعالیت بدنی، سلامت روان و استرس شغلی، سلامت محیط کار و حوادث محیط کار و کارهای عمومی برای ارتقای سلامت کارکنان است.

وی بیان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی هرمزگان موظف هستند این استانداردها را در محیط کار برای کارکنان عملی و اجرایی کنند و گزارش عملکرد آن را هر 3 ماه یکبار به دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ارائه دهند.معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: مدیرانی که نسبت به سلامت کارکنان خود ارزش قایل نشوند، در نشست شورای اداری استان معرفی و با آن ها برخورد می شود.رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز پیشنهاد داد: در زمینه سلامت کارکنان اداره های دولتی در استان، مطالعه کوهورت (هم گروهی) انجام شود و در این طرح براساس اولویت به بیماری ها و ثبت آن ها پرداخته شود.

دکتر سید حسین داودی افزود: در این طرح باید بیماری هایی که کارکنان دستگاه های اجرایی استان هرمزگان بیشتر درگیر آن هستند از جمله دیابت و فشار خون را پایش و در اولویت قرار دهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها