استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی سواحل بندرعباس



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان بر لزوم شتاب بخشیدن به طرح‌های بازسازی بافت فرسوده محله چاهستانی‌ها، ساماندهی ساحل سورو، خور‌های نایبند و گورسوزان و بلوار ساحلی شرق بندرعباس تاکید کرد.

در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: حضور توسعه گران برای نوسازی واحد‌های مسکونی محله چاهستانی‌ها و رفع مشکل بافت فرسوده و ناکارآمد این محله وساخت سازه‌های ایمن و نوساز ضروری است.

فریدون همتی افزود:بازگشایی معابر در محله چاهستانی‌ها زمینه ساز نوسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی است.

استاندار هرمزگان چشم انداز محله چاهستانی‌های بندرعباس پس از بازسازی و نوسازی گفت: رسانه‌ها به منظور تقویت سطح مشارکت مردم مزیت‌های توسعه و بازسازی محله‌های فرسوده بندرعباس را بازگو کنند.

محله چاهستانی‌های بندرعباس با ۱۱۰ هکتار وسعت و چهار هزار خانوار یکی از ۱۴ محله‌ای است که بافت فرسوده دارد.

فریدون همتی افزود: بر لزوم طرح ساماندهی ساحل سورو در غرب بندرعباس اشاره کرد و افزود: بهسازی بافت قدیمی این محله همراه با زیباسازی ساحل در کنار حفظ ساحل ماسه‌ای و بکر آن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: تامین نور، ایجاد فضای سبز، ساخت پارکینگ و سیستم‌های بهداشتی مناسب باید در طرح ساماندهی سواحل شهر بندرعباس به خصوص در مناطق شرق و غرب این شهر برای استفاده مردم در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

همتی به طرح ساماندهی بلوار ساحلی شرق بندرعباس اشاره کرد و افزود: اجرای طرح به منظور دسترسی مردم به ساحل و ایجاد فضایی مناسب برای گردشگری است.

وی گفت: اجرای طرح زیباسازی خور‌های شهر بندرعباس باید بر مبنای مطالعات علمی، فنی و مهندسی دقیق اجرا شود تا محرک توسعه گردشگری شهر بندرعباس باشد.

استاندار هرمزگان افزود: اولویت اجرای ساماندهی خور گورسوزان از مرحله نخست کوی آیت الله غفاری تا ساحل بندرعباس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در خصوص بازگشایی معبر ۲۴ متری محله چاهستانی هاگفت: در مرحله نخست ۵۰۰ متر از معبر با تخریب سازه‌های در مسیر بازگشایی شده و ۸۰ درصد ۵۰۰ متر مرحله دوم بازگشایی معبر اجرا شده است.

رضا مدرس افزود:تا ۴۰ روز آینده آسفالت معبر ۲۴ متری چاهستانی‌ها آغاز می‌شود و همزمان بازگشایی معبر ۲۰ متری اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان هم گفت: ۴۰ میلیون تومان وام بازسازی در مناطق شهری و ۳۰ میلیون تومان در مناطق روستایی با بهره ۶ درصد به متقاضیان بازسازی واحد‌های فرسوده استان پرداخت می‌شود.

غلامحسن شیری در پایان این جلسه افزود: تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های نظام مهندسی و ارائه خدمات ویژه برای صدور سند از مزیت‌های تشویقی برای مشارکت مردم در بافت‌های فرسوه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها