دبیر اجرایی خانه کشاورز استان:

عوامل بانک کشاورزی در بخش وصول فتیله خود را پایین بکشند



صبح ساحل ، اقتصادی - ابوطالب جوادی دبیر اجرایی خانه کشاورز استان نیز با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: امیدواریم به خواست خداوند و یاری امام حسین(ع) بر مشکلات و گرفتاری‌های خود فائق شویم و دستمان برای همیشه به عنوان موفق‌ترین انسانها بالا باشد.

دبیر خانه کشاورز استان به نداشتن اتیکت قیمت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها به همین نسبت که به دلیل تورم نوسان دارد، نوسان قیمت دلار نیز در قیمت نهاده ها تاثیر خواهد داشت.

جوادی با ابراز نگرانی از قیمت بالای بذر گوجه و پیاز و سمومی که مورد استفاده است گفت: پیشنهاد می کنم پس از بازبینی، تحت یک شرایط خاص زیر نظر اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی بر این نهاده‌ها قیمت گذاری شود چرا که نداشتن قیمت،کشاورزان را دچار سر در گمی می کند.

ما در آستانه تهیه مقدمات کشت هستیم و فرصت مناسبی است که جلساتی با شرکت تعاونیهای روستایی بازرگانی و جهاد کشاورزی داشته باشیم و چاره اندیشی کنیم.

جوادی افزود: باید برای 32 استان کشور سهمیه بندی  کنیم تا مشخص شود برای هر استان چقدر تولید محصول کشاورزی داشته باشیم و برای آنان ارسال کنیم که اگر یک زمانی ارز راکد شد، در استان‌ها بازار فروش وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 200 موتور تلمبه آب در استان تعطیل خواهند شد گفت: پیش بینی میکنیم 20 موتور در غرب استان قادر به ادامه کار نباشند که پیشنهاد می‌دهم برای موتور تلمبه هایی که قادر به ادامه کار نیستند نهال پیاز اختصاص یابد.

دبیر خانه کشاورز استان شرکت‌های تعاونی مرزنشینان را بر خواسته از دل روستاها دانست و گفت: ما از مشکلات استان حرف می زنیم و باید به جای ارز، نهاده وارد کنیم، در این بین صندوق کشاورزی هم می تواند به یاری کشاورزان بیاید نه اینکه مانند بانک‌های کشاورزی به جای اینکه دست ما را بگیرند پای ما را بگیرند.

جوادی با بیان این مطلب که افزایش قیمت‌ها که بر نهاده‌ها مترتب می‌شود می‌توان از قیمت نهاده‌ها کاست تصریح کرد: عوامل بانک کشاورزی در بخش وصول، فتیله خود را پایین بکشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها