رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس

مدیرکل ورزش و جوانان استان باید پیگیر وصول درصد ارزش افزوده باشد



صبح ساحل ، ورزشی - عکس // محمد کرمی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تاکید بر این که سخت است که یک ورزشکار افتخارآفرین جهانی هر روز برای تمرین و آماده‌سازی از میناب به بندرعباس بیاید، گفت: ای‌کاش امکانات ورزشی در شهرستان‌ها فراهم شود تا فردای عمر اداری‌مان افسوس نخوریم که می‌توانستیم کاری انجام دهیم اما نشد!

 آئین تجلیل و بدرقه دو هرمزگانی اعزامی به مسابقات پارا آسیایی جاکارتا  باحضور احمد مرادی(رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس)، غلامحسین رنجبر (مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان)، غلامعلی دانشور(مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان) و جمعی از علاقه‌مندان به ورزش در سالن بهزیستی استان هرمزگان برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان این که ورزشکاران جانبازان و معلولین با کمترین ادعا بیشترین افتخارات را نصیب استان هرمزگان کرده‌اند، افزود: در حوزه‌ای خدمت می‌کنیم که جامعه هدف ما افراد معلول هستند و این باعث افتخار است و به همین لحاظ نمی‌توانیم با بخشنامه و فشار به دستگاه اجرایی الزام به حمایت کنیم بلکه هر کس با دید باز و توفیق الهی به حمایت از ورزشکاران می‌پردازد.

وی اظهار کرد: نگاه نباید ترحم‌آمیز باشد بلکه باید وجدانی و اخلاقی و وظیفه‌ای باشد و خداوند به دنبال امتحان و آزمایش ما بوده که مسئولیت خود برابر معلولین را چگونه انجام می‌دهیم.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان هرمزگان اضافه کرد: اگر این نگاه در جامعه جاری شود، بعید می‌دانم درخواستی از سوی هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین شود و کسی موافق نباشد.

مرادی با اشاره به این که همیشه گفته‌ام که معلولیت سبب محدودیت نمی‌شود و امروز  این افتخارآفرینان نشان دادند با کمبود امکانات توانسته‌اند بیشترین افتخارات را رقم بزنند، تصریح کرد: باید تلاش‌های مربیان این عرصه را قدر بدانیم و یادمان نرود پتانسیل ورزشکارانمان بالاتر از این وضعیت موجود است و باید تلاش کنیم، نقایص را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سه درصد از مجموعه اداری کشور باید به جامعه معلولین اختصاص یابد که متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها این وظایف قانونی‌شان را انجام نمی‌دهند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کار بزرگی ما مسئولین انجام ندادیم بلکه این ورزشکارانی هستند که نام کشور و هرمزگان را در عرصه بین‌المللی برافراشتند و به سایر معلولین نشان دادند که با تلاش و پشتکار می‌توان موفق بود.

مرادی افزود: زمانی که تصدی هیات را در سال 91 پذیرفتم ورزشکاران زیادی در این رشته نبودند اما امروز 10 نفر ورزشکار به بالای 500 نفر رسید و این کار بزرگی است که ناشی از همدلی و تلاش تمامی ورزشکاران این عرصه است.

وی با بیان این که دست مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان و مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با قانون‌گذاری‌های صورت گرفته باز است، اظهار کرد: اعتبار لازم گرفتیم تا سالن ویژه معلولین در میناب به اتمام برسد اما باید آگاه باشیم این کاری است که باید مدیرکل ورزش و جوانان انجام دهد.

مرادی اضافه کرد: 27 صدم درصد ارزش‌افزوده به ورزش تعلق دارد و باید مدیرکل ورزش و جوانان استان پیگیر وصول آن باشد و دیگر قابل‌تحمل نیست این مصوبه باشد و هرمزگان از کمبود سالن رنج ببرد و این نیاز به نگاه بهتر و بیشتر مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان دارد.

وی با اشاره به این که سخت است که یک ورزشکار برای تمرین از میناب هر روز به بندرعباس بیاید و ای‌کاش امکانات در شهرستان‌ها فراهم شود تا فردای عمر اداری‌مان افسوس نخوریم که می‌توانستیم کاری انجام دهیم اما نشد، اظهار کرد: اگر این مراسم برگزار شد به مدد و تلاش  کامجو  دبیر هیات بود و باید تقدیر کرد و اصحاب رسانه بی‌ادعا می‌آیند و بدون دریافت هزینه کار انجام می‌دهند و همه دنبال موفقیت و رشد ورزش استان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در پایان گفت: از رتبه 27 کشور به رتبه نهم رسیده‌ایم و اگر کمی حمایت شویم به رتبه سوم خواهیم رسید و باید شعار ما می‌توانیم را همچنان عملی کنیم و تعداد ورزشکاران معلول استان را به دو هزار برسانیم و تعداد ورزشکاران اعزامی به المپیک پارا آسیایی در چهار سال آینده را به شش نفر برسانیم.

در پایان این مراسم به «حسن دهقانی و فرزانه حیدری» دو ورزشکار هرمزگانی اعزامی به مسابقات پارا آسیایی به هرکدام مبلغ 6 میلیون تومان و از مربیان و خانواده این دو ورزشکار پیش از اعزام به مسابقات پارا آسیایی جاکارتا تقدیر به عمل آمد. همچنین از اعضای تیم والیبال نشسته بانوان هرمزگان تجلیل شد.

 همچنین قرار بر آن شد حسن دهقانی با حمایت اداره کل بهزیستی استان هرمزگان و فرزانه حیدری با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان به استخدام دولت درآیند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها