رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان اعلام کرد:

عدم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای برقراری پرواز بندرعباس - دوحه



صبح ساحل ، اقتصادی - رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان گفت :  پس از تشکیل میز قطر، میزان صادرات به این کشور به 44 میلیون دلار رسید.

عباس سالاری افزود: نامه رسمی جهت اعطا یارانه‌های سوخت یا برقراری پروازهای مستقیم از بندرعباس به دوحه ارسال شد اما در این خصوص همکاری لازم صورت نگرفت.

وی ادامه داد: قبل از تشکیل میز قطر، صادرات کالا از استان هرمزگان به میزان یازده میلیون دلار بود و پس از تشکیل میز قطر به 44 میلیون دلار رسید.

رئیس تعاون هرمزگان  عنوان کرد: قبل از تشکیل میز قطر، صادرات کالا از استان هرمزگان به قطر حدود 11 میلیون دلار بود، وقتی میز قطر تشکیل شد کار به‌صورت تخصصی برای ما آغاز شد به‌طوری‌که پس از نامه‌نگاری به ادارات و دستگاه‌هایی مثل گمرک، استاندارد، کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها که درگیر صادرات کالا هستند، به آن‌ها ابلاغ کردیم که هرکدام نماینده‌ای معرفی که اگر مشکلی پیش بیاید بتوانیم سریع تصمیم‌گیری و مشکل را حل کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: پس از تشکیل میز قطر، صادرات هرمزگان به قطر تا دی‌ماه سال 96 یازده میلیون دلار بود ، از بهمن 96 تا تیرماه سال 97 به 44 میلیون دلار رسید.

وی در خصوص تحریم‌ها و تأثیرات آن بر روی صادرات تصریح کرد: از این موضوع بیشترین سود را کشور ترکیه برد، چون برای صادرات اولین چیزی که در رأس قرار دارد، بحث حمل‌ونقل است.

کشور ترکیه، حمل‌ونقل را طوری طراحی کرد که در ماه‌های نخست به صادرکنندگان خدماتی ارائه داد که با استفاده از هواپیما، کشتی و قطار به‌راحتی کالا را ببرند و هیچ هزینه‌ای بابت این خدمات از صادرکننده دریافت نشد.

سالاری ادامه داد: این در حالی است که قطری‌ها علاقه شدیدی به تجارت با کشور ایران دارند و به‌شدت جنس‌های ایرانی را می‌پسندند.

وی اضافه کرد:  کشور ترکیه با این روش بازار قطر را به دست گرفت و متأسفانه دولت هیچ حمایتی انجام نداد ما حتی نامه رسمی ارسال کردیم که یارانه‌های سوخت اعطا یا پروازهای مستقیم از بندرعباس به دوحه اضافه شود که مکاتباتش هم موجود است حتی سرمایه‌گذار هم برای راه‌اندازی ایرلاین از بندرعباس به قطر اعلام آمادگی کرد اما متأسفانه سازمان هواپیمایی براساس معیارهای که خودشان تعیین کرده‌اند و بهانه‌هایی مثل نبود خلبان یا مشکلات هواپیما و غیره،  باعث شد که ما نتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم.

سالاری در پایان با تقدیر از حمایت های همتی استاندار هرمزگان، حیدری معاون استاندار هرمزگان و قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: حتی استاندار به‌صورت جدی پیگیر این مسئله بود و حتی مکاتباتی هم در این خصوص انجام داد اما سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص همکاری نکرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها