فرماندار بندرعباس مطرح کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس بندرعباس



صبح ساحل ، اجتماعی - فرماندار بندرعباس با بیان اینکه خانواده مهمترین اصل جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است، گفت: با هماهنگی ارگان‌های انتظامی و امنیتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

احمد پویافر با تبریک آغاز سال تحصیلی و اقدامات انجام شده برای این مهم، اظهار داشت: بیش از 60 مدرسه شامل 224 کلاس درس به استان هرمزگان اضافه شد که سهم شهرستان بندرعباس بالغ بر 22 مدرسه بود.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن گلریزانی با هدف بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند شهرستان بندرعباس با همکاری بخشداران این شهرستان انجام شد تا با این اقدام، پوشاک و مایحتاج این دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی تامین و با هماهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) توزیع شود.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به نوسازی تعداد زیادی از مدارس این شهرستان در  سه ماه اخیر بیان داشت: این اقدام مشترک با هماهنگی آموزش و پرورش، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و بسیج سازندگی، با اولویت مدارس روستایی عملیاتی شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس ادامه داد: تعداد قابل توجهی تجهیزات سردکننده و میز و صندلی نیز با همکاری سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تامین و توزیع شد.

پویافر در ادامه با اشاره به ضرورت تامین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و محیط پیرامونی آن تاکید کرد: طرح مشترکی با مشارکت فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای امنیتی شهرستان در دستورکار قرار دارد که شعاع معینی از مدارس تحت نظارت محسوس و نامحسوس نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌ها در این حوزه به حداقل ممکن باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: البته در کنار تمام این اقدامات نقش خانواده در کاهش آسیب‌ها بسیار اثرگذار است و اگر والدین این موضوع را تنها به مدارس بسپارند، شاید کفایت نکند و مطمئن هستم اگر اولیاء هم به مدد ارگان‌های مذکور بشتابند، این مسائل به حداقل، کاهش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها