عضو هیات رییسه مجلس مطرح کرد:

تلاش نمایندگان هرمزگان برای حضورنیروهای توانمندبومی دروزارتخانه‌ها



صبح ساحل ، سیاسی - محمد خداکریمی// رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای منافع منطقه‌ای و مجموعه ظرفیت‌های نمایندگان، استاندار و مجموعه مدیران استان همگرایی داشته باشیم تا زمینه‌ای ایجاد شود که سرعت حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به مردم افزایش یابد.

محمد آشوری در گفت‌وگو با ایسنا،  در تشریح برنامه‌های خود برای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان هرمزگان در مجلس پنج نفر است بنابراین ریاست مجمع نمایندگان دوره‌ای بوده و هرکدام از همکاران در دوره‌ای ریاست مجمع را به عهده می‌گیرند.

وی افزود: رسالت و وظیفه مجمع نمایندگان این است که با ایجاد هم‌نوایی و همگرایی در پیگیری مسائل استان، مجموعه مسائل و مشکلات را احصا کرده و با همکاری و همراهی که با استاندار و مجموعه مدیران استان و پیگیری‌هایی که در سطح ملی در ارتباط با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خواهد داشت کارها را دنبال کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان تصریح کرد: در این دوره جدید بر اساس تجربیات گذشته، بنا شد اولویت‌های استان را با جلسات مشترکی که با استاندار و دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت احصا کرده و بر اساس این اولویت‌گذاری‌ها کارها دنبال شود.

آشوری با اشاره به اینکه در نشست‌های مشترکی که با وزرا برگزار خواهد شد مسائل و مشکلات هرمزگان را پیگیری می‌کنیم تا در یک روند مشخصی سرعت حل این مسائل و مشکلات افزایش یابد، عنوان کرد: این حرکت جمعی قطعاً می‌تواند پیام‌های خوبی را به دنبال داشته باشد، یکی از پیام‌های خوب آن وحدت و همدلی بین مجمع و مسئولین برای رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند مسئولین به‌رغم اختلاف‌سلیقه‌ها و نظراتی که دارند در جهت حل مشکلات آن‌ها قدم بردارند و تلاش جمعی داشته باشند، خاطرنشان کرد: به همین سبب شعاری که برای مجمع نمایندگان و این حرکت جمعی در این دوره جدید مجمع انتخاب شد «همگرایی برای هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری» است، در این جهت باید برای منافع منطقه‌ای و مجموعه ظرفیت‌های نمایندگان، استاندار و مجموعه مدیران استان همگرایی داشته باشیم تا زمینه‌ای ایجاد شود که سرعت حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به مردم افزایش یابد.

آشوری رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در استانی مثل هرمزگان که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار اساسی دارد، انسجام و وفاق بیشتری در پیگیری‌ها شکل دهیم حتماً به تقویت احساس رضایت بیشتر مردم خواهد انجامید و می‌توان خدمات بهتر و بیشتری را با کمک و پشتوانه دستگاه‌های اجرایی و همراهی استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت ایجاد کرد.

آشوری با اشاره به اینکه مسئولیت نمایندگان قانون‌گذاری، نظارت بر حسن اجرای قانون و پیگیری مطالبات مردم است، ابراز کرد: اگر کارهایی که مدیران اجرایی، در رأس آن استاندار، برای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهند به شکلی منسجم موردحمایت مجمع نمایندگان استان قرار گیرد، سرعت این خدمت‌رسانی و رفع مشکلات افزایش می‌یابد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدی دیگری که در دستور کار مجمع نمایندگان و استاندار هرمزگان قرار دارد این است که برای برخی از نیروهایی که قابلیت و ظرفیت انتصابشان در سازمان‌ها و ادارات مرکزی در وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد، باب هجرت باز شود.

محمد آشوری نماینده مردم و رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا زمینه‌های تصدی برخی از نیروها که مسئولیت‌هایی داشتند در وزارتخانه‌های مربوطه فراهم شود و یک نوع ظرفیت‌سازی در ساختار ملی برای استان هرمزگان فراهم شود تا نیروهایی که تجربیات مدیریتی، قابلیت و دانش لازم را دارند بتوانند در وزارتخانه‌های مختلف کشور حضور داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها