مدیر کل شیلات استان خبرداد:

صید بالغ بر هزار و 800 تن میگو از آب‌های هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر کل شیلات هرمزگان با اتمام فصل صید میگوی هرمزگان از صید بالغ بر هزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان خبر داد.

محسن یکتاپور با اشاره به آغاز فصل صید میگو ار دهم مهرماه گفت: امسال هرمزگان شاهد 42 روز مفید صیادی میگو بود.

وی با بیان اینکه رعایت فصل زمانی صید میگو  با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار دارد گفت: استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی میگو گیر برای تقویت حفاظت منابع،حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها ,... را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری دانست.

یکتاپور تصریح کرد:صیدگاه میگوی هرمزگان از سواحل بخش سیریک تا سواحل منطقه تولا واقع در شمال جزیره قشم به وسعت هزار و 430 کیلومتر مربع گستردگی دارد.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: امسال بیش از 129 فروند لنج صیادی و افزون بر یک هزار و 100 نفر صیاد در فصل صید میگو در استان هرمزگان فعال هستند.

محسن یکتاپور مدیر کل شیلات استان هرمزگان در پایان گفت: استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها