یک مسوول :

بیش از 3 میلیون واحد مسکونی نیازمند نوسازی هستند



صبح ساحل ، اقتصادی -  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود 3.5میلیون واحد مسکونی نیازمند نوسازی هستند گفت:بالغ بر 90 درصد خاک سرزمین ما در نوار زلزله قرار گرفته است.

هوشنگ عشایری با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد خاک سرزمین ما در نوار زلزله قرار گرفته، گفت: 33 مورد از 44 بلای طبیعی ثبت شده جهان در کشور ما اتفاق می افتد و در سال جاری بالغ بر 120 زلزله بالای 4 ریشتر در کشور حادث شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: تهدیدات موجود در حوزه حوادث طبیعی در کشور، توجه خاص همه حوزه های مدیریت شهری به موضوع تاب آوری و نگاه خاص به پایداری را در شهرها می طلبد که بازآفرینی شهری نیز به دنبال دستیابی به مفهوم آن است. 

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 30 درصد جمعیت شهری در بافت های مورد هدف بازآفرینی ساکن هستند، افزود: این یعنی تراکم جمعیت ساکنین محلات بازآفرینی شهری نسبت به بقیه نقاط شهری بسیار بالا است.

عشایری با بیان اینکه جمعیت ساکن محلات مورد هدف بازآفرینی شهری نزدیک به 20 میلیون نفر هستند، بیان کرد:3.5 میلیون واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی دچار مشکل مسکن و نیازمند نوسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری باید پاسخگوی بخشی از نیاز های ضروری ساکنان محلات باشد، گفت: این برنامه با دو هدف کیفی تعریف شد که شامل افزایش کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای زیست پذیری می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: بازآفرینی شهری به معنای افزایش پایداری در شهرهاست که یکی از ابعاد آن به تاب آوری در حوزه های مختلف اجتماعی، کالبدی و اقتصادی باز می گردد.

وی افزود: در حوزه ارتقا تاب آوری شهری در مفهوم کالبدی اقدام جدی در افزایش توسعه خدمات رو بنایی، خدمات زیر بنایی و کاهش بدمسکنی واقع در محلات مورد هدف از برنامه های مهمی است که باید انجام شود.

 بر همین اساس در حوزه مسکن تولید سالانه یکصد هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گفت تا مردم بخشی از نیاز های خود را بر طرف کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها