مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

موج اول آنفلوانزا وارد کشور شد



صبح ساحل ، اجتماعی - موج اول آنفلوانزا در استان تهران و برخی نقاط دیگر کشور شروع شده و لزوم رعایت مسائل بهداشتی ضروری است.

محمدمهدی گویا‌ مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: موج جدید شیوع آنفلوآنزا‌ در داخل کشور شروع شده است و موارد ابتلا به این عارضه‌ به خصوص در استان تهران و دیگر مناطق کشور در حال افزایش است.

وی ادامه داد: نوع آنفلوآنزایی‌ که در حال حاضر در کشور شاهد هستیم از نوع H3N2 است. معمولاً این نوع آنفلوآنزا‌ از نظر شدت کمتر از انواع  دیگر آن است اما به طور کلی باید مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی عروقی بوده یا سنشان‌ بالاست بیشتر مستعد‌ ابتلا به آنفلوآنزای شدید هستند.

گویا بیان کرد: افرادی که دچار نارسایی کلیوی‌، بیماری‌های ریوی‌، نارسایی کبدی، مبتلایان به سرطان، افرادی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند و  همچنین افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده  بیشتر در معرض آنفلوآنزای‌ شدید قرار دارند.

لزوم واکسیناسیون به موقع  آنفلوانزا

وی با اشاره به اینکه زنان باردار در زمان فصل شیوع آنفلوآنزا‌ بیشتر از افراد عادی باید از خود مراقبت کنند، ادامه داد: گروه‌های پرخطر مانند زنان باردار و کودکان باید به موقع واکسیناسیون‌ بیماری آنفلوآنزا را انجام داده و بیشتر از افراد عادی در برابر این عارضه از خود مراقبت کنند.

مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: تمام افراد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا‌ باید نکات بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند، در این میان تماس نداشتن با افراد و شست‌وشوی دست‌ها به طور مرتب از اهمیتی ویژه‌ برخوردار است.

افراد پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به

آنفلوانزای هستند

وی با اشاره به افزایش ابتلا به عارضه در صورت تماس تنگاتنگ‌ با فرد بیمار، تأکید کرد: افرادی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا هستند باید مراقب باشند تا عارضه‌ را از طریق سرفه و عطسه و حتی دست دادن به دیگران منتقل نکنند.

گویا ادامه داد: افرادی که مبتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند باید از خوددرمانی‌ پرهیز کنند زیرا این مسئله باعث طولانی‌ شدن مدت دوره درمان بیماری آنفلوآنزا‌ شده و حتی عوارض دارویی می‌تواند دامنگیر‌ فرد مبتلا شود.

مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مصرف بی رویه آنتی‌بیوتیک نه تنها در درمان بیماری آنفلوآنزا‌ هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باعث می‌شود تا فرد دچار عوارض دارویی شود.وی یادآوری کرد: به مردم و پزشکان توصیه می‌کنیم از مصرف خودسرانه و تجویز بی‌مورد دارو پرهیز کنند تا بیماری آنفلوآنزا‌ طی دوره درمانش‌ التیام پیدا کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها