رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکیدکرد؛

توسعه مکران و امنیت مرزها ؛راهبرد دفاعی ایران



صبح ساحل ، سیاسی -  رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع مرز‌های آبی و اقتدار دریایی قاطع و توانمند است.

سردار سرلشکر محمد باقری در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش افزود: توسعه سواحل مکران و تامین امنیت مرز‌ها راهبرد دفاعی ایران است.

وی افزود:حفظ امنیت در مرز‌های کشور و به ویژه در مرز‌های دریایی جنوب از خلیج فارس تا سواحل مکران پیوسته و همیشه بعنوان یک اصل مهم دنبال می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تامین امنیت خطوط کشتیرانی تجاری و نفت کش ایران درآب‌های آزاد نیز وظیفه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که بخوبی عملیاتی شده است.

سردار سرلشکر باقری افزود: نیروی دریایی ارتش تنها نیروی مستقل در جهان است که با پدیده دزدان دریایی مقابله می‌کند. بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت دفاع دریایی و طرح توسعه اسکله‌های رزمی از دیگر برنامه‌های سردار سرلشکر باقری در جاسک بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش هم درجاسک گفت: کارگروه توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رییس جمهور فعال است و نیروی دریایی ارتش هم برای پیشبرد اهداف این کارگروه همکاری می‌کند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: توسعه سواحل مکران در کنار تامین امنیت این مناطق از راهبرد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در این دیدار گفت: استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان رونق و امنیت بیشتر سواحل جنوبی را به همراه دارد.

امنیت کامل تنگه هرمز و خلیج فارس  رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به شهرستان بوموسی از تجهیزات و میزان آمادگی نیرو‌های نظامی مستقر در این جزیره بازدید کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری گفت: امنیت مثال زدنی در تنگه هرمز و خلیج فارس مدیون فداکاری‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های مسلح کشور است.

وی افزود: امنیت موجود در جزایر خلیج فارس با حضور نیرو‌های زبده و به کارگیری روزآمدترین تجهیزات نظامی محقق شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: برخی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از آمریکا برای توطئه افکنی در خلیج فارس دعوت می‌کنند.

سردار سرلشکر باقری افزود: دشمنان منطقه‌ای ایران بدانند گرچه جمهوری اسلامی ایران در کنار دکترین صلح طلبی، حضورنظامی قدرتمند و قاطعی هم دارد که در صورت لزوم ضمن دفاع از تمامیت ارضی خود کشور‌های پیشنهاد دهنده را هم مسئول عواقب بعدی می‌داند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی کشور‌ها به آمریکا دل نبندد، چون همین آمریکا پس از چند سال خشونت و هرج و مرج طلبی چاره ایی جز خروج از کشور سوریه نیافت.

سردار سرلشکر  باقری از صلح طلبی ایرانیان در تاریخ گفت و افزود:جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار دوستی و صلح طلبی است حتی برگزاری رزمایش‌های نظامی هم با ارائه همین پیام انجام می‌شود.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تامین امنیت در منطقه فقط با همراهی همه کشور‌های منطقه شدنی است و حضور بیگانگان مخل این هدف بوده است.

همچنین به گزارش رسیده ، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در راس هیئتی با حضور در ناوشکن تمام ایرانی سهند، از نمایشگاه توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری از تجهیزات غواصی و ملوانی این نمایشگاه، و توان رزمی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش شامل عملیات‌های راپل و لندینگ، تصرف یگان شناور، خروج غواص و سامانه موشکی برد بلند ولایت یک و برد متوسط ولایت ۲، تجهیزات و ادوات تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین (ع) و عملیات ویژه مسلم بن عقیل بازدید کرد.

بازدید و ارزیابی توانمندی ساخت و تعمیرات کارخانه‌های نیروی دریایی از جمله داک شناور ۴ هزار تنی واقع در منطقه یکم از دیگر برنامه‌های رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بود.

ناخدا دوم محمدرضا ابراهیمی فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش هم در این بازدید گفت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش از سال ۸۶ تاکنون، در انجام ماموریت‌های برون مرزی چهار هزار و ۷۲۷ فروند شناور را همراهی، و ۲۹ هزار و ۵۰۰ فروند شناور را شناسایی کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها