ساخت۶۰هزار واحد مسکونی بازآفرینی در انتظار دریافت تسهیلات



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی‌ها برای تزریق منابع از طریق سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار لازم بانک‌ها خبر داد. 

هوشنگ عشایری با تأکید بر اینکه در طرح بازآفرینی شهری دو نمونه ساخت و ساز شهری وجود دارد، گفت: یکی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری تولید مسکن است که در حال حاضر صدور پروانه ساخت حدود ­۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است و در صورت تأمین تسهیلات عملیات اجرایی این تعداد واحد شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق توسعه ملی در حال اجراست، افزود: این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد تا هرچه سریع‌تر بودجه مورد نیاز طرح بازآفرینی به بانک‌ها تخصیص یابد تا بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات لازم را در اختیار توسعه گران قرار دهند و به‌سرعت ساخت مسکن در محلات هدف آغاز شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بابیان اینکه یکی دیگر از موارد پیش‌بینی‌شده برای نوسازی محلات هدف ساخت‌وساز پروژه‌های زیر بنائی و روبنایی است تصریح کرد: در این زمینه شرکت بازآفرینی شهری برای نوسازی و بازآفرینی محلات از اهرم بودجه استفاده می‌کند تا دستگاه‌های متولی به ساخت‌وساز در این محلات بپردازند و در این مورد­ نیز در حال تأمین منابع و تزریق به پروژه‌های فعال هستیم.

عشایری ادامه داد: ۲۷۰ میلیارد تومان برای ساخت‌وساز پروژه‌های روبنایی و زیربنایی محلات هدف طی یک سال گذشته اختصاص بافته که از این پروژه‌ها بخشی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر باقی‌مانده آن تا دهه فجر و یا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه صندوق توسعه ملی هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم بانک‌ها را برای اعطای تسهیلات به توسعه‌گران تأمین کند، اظهار داشت: از ۶۰ هزار واحدی که منتظر تأمین تسهیلات است ۳۲ هزار واحد آن توسط ­­مالکان­ در زمین‌های خود در محلات هدف نوسازی خواهد شد و ۲۸ هزار واحد باقی‌مانده نیز در اراضی دولتی اختصاص‌یافته به این طرح ساخته خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها