معاون فنی و شهرسازی شهرداری بندرعباس :

اقدامات خوبی در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده بندرعباس انجام شده است



صبح ساحل ، حوادث - صبح ساحل  :معاون فنی و شهرسازی شهرداری بندرعباس گفت : اقدامات خوبی در زمینه بازآفرینی بافت های فرسوده بندرعباس انجام شده است.

 اصغر حسین پور در نشست خبری بیان کرد : در سال ۱۳۹۷ رئیس جمهور تاکید بر بازآفرینی شهرها داشتند و این به دلیل مشکلات بعد از زلزله در برخی از شهرها بوده است ، از بین تمام شهرهای ایران شهر بندرعباس در محله چاهستانی ها اقدام بسیار خوبی در راستای بازآفرینی صورت گرفته است ، با ورود استاندارجدید موضوع بازآفرینی محلات بصورت خیلی جدی تر در حال انجام است ، محلاتی مانند چاهستانی ها ، آیت الله غفاری ، نخل ناخدا و چند محله دیگر.حسین پور افزود : دفاتر تسهیلگری شهرداری در محلات کمک خوبی در روند اجرای بازآفرینی محلات داشتند ، سند دار کردن املاک برخی از املاک چاهستانی ها نیز با کمک مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، به خوبی در حال اجراست، که سند دار کردن املاک اشتیاق بیشتری را در بین مردم محلات ایجاد کرد ، همچنین با تخفیفات ۹۰درصدی جهت دریافت عوارض شهرداری نیز کمک بزرگ شهرداری جهت بازآفرینی محله چاهستانی ها داشته است .

وی در خصوص پروانه های ساخت در شهر گفت : بیشترین رشد ساخت در شهر را در سال ۱۳۹۲ و ۹۳ شاهد بودیم ، در سال ۱۳۹۷ ،نیز ۱۶۹ پروانه در حدود ۲۳۸۰۰۰ متر مربع پروانه ساخت صادر گردیده است ، لذا در این خصوص مانند کل شهرهای کشور دچار رکود شده ایم . در سال ۱۳۹۷ نیز در در مناطق سه گانه شهرداری ؛۱۶۶ فقره پایان کار در منطقه ۱ ، ۸۷ فقره در منطقه ۲ و ۴۳ فقره پایان کار نیز منطقه ۳ صادر گردیده است .

همچنین ۷۸۱ پروانه در بافتهای فرسوده با متراژ ۱۰۲۳۸۷۸ بوده است و امیدواریم این تعداد تا پایان سال رشد خوبی داشته باشدمعاون فنی و شهر سازی شهرداری بندرعباس تصریح کرد : ۷۱ پرونده در سال جاری به کمیسیون ماده ۵ ارسال گردیده است که اکثرا» در حال دریافت پروانه هستند.

حسین پور اظهار داشت : در حوزه سیما و منظر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است ، تیمی متشکل از کارشناسان شهرداری و دانشگاه هرمزگان در این خصوص در حال فعالیت هستند ، بحث رنگ و همسان سازی در منظر شهر بسیار مهم است ، لذا بنا شده است در شهر بندرعباس از نماهای روشن استفاده گردد ، همچنین در بالکن ها باید قسمت تاسیسات باید پوشانده شود ، در ضمن در ساختمانهای بالای چهارطبقه استفاده از نمای سنگ نباید استفاده گردد ، و این به منظور ایمنی می باشد، پیشنهاد ما نیز نماهای سیمانی بصورت رنگی است که در اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در حال اجرا می باشد . 

این مقام مسئول ادامه داد : یک موضوع بسیار مهم که در حال اقدام می باشد مکانیزه کردن روند دریافت پروانه است که نام افزار مناسبی نیز در این راستا تهیه شده است که امور اداری و روند اخذ پروانه را برای شهروندان تسهیل نماید . 

همچنین دفاتر پیشخوان دولت جهت دریافت مدارک مربوط به شهر سازی آمادگی دارند که خدمات را به شهروندان ارائه دهند .

وی خاطرنشان کرد : مدیریت خوبی جهت جلوگیری از تخلفات ساخت ساز شده است ، از تابستان سال جاری با مستقر کردن کارشناسان مربوطه در نواحی ، نظارت بسیار خوبی بر ساخت و سازهای موجود دارند ، لذا این کارشناسان موظفند بعد از اخذ پروانه توسط سازنده ها به آنها مشاوره دهند ، تا از بروز تخلفات جلو گیری گردد .

 همچنین در نمای ساختمانها بحث استفاده از طرح های برگرفته از فرهنگ استان نیز در حال اقدام است ، وی گفت: ساختمانهای اداری که فاقد پایان کار هستند به کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرا خواهند شد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری بندرعباس تصریح کرد : خیابان بهادر جنوبی در آینده ای نزدیک بصورت پیاده رو درخواهد آمد و سنگفرش خواهد شد ،  با این اقدام تا حدودی از بار ترافیکی خیابان امام خمینی کاسته خواهد شد ،همچنین وی اذعان داشت ؛ ساحل سورو همیشه بصورت ساحل شنی باقی خواهد ماند و هیچ طرحی مبنی بر خیابان کشی این ساحل اجرانمی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها