جولان کلاهبرداران فروش وام کم بهره ‌‌‌ در سایتهای مجازی

کاربران ساده، جیب کلاهبرداران را پر پول می کنند



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :«کلاهبرداری فروش وام کم بهره ‌‌‌ از طریق سایت د‌‌‌یوار و شیپور «. اگر  گشتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشید  این مطلب را به و فور به چشمتان می خورد که افرادی میلیون ها و یا میلیاردها تومان از  همین طریق به جیب زدند .

اکثر  این کلاهبرداران که به دام قانون افتادند  اعتراف کردند خود شهروندان باعث  وسوسه شدن ما به این ترفند کلاهبرداری شدند چرا که زود به افراد ناشناخته در فضای مجازی  اعتماد می کنند و بدون شناخت کامل از وام دهنده ، مبلغی مورد نظر  در چند مرحله برای  خرید سفته و استعلامات بانکی و تکمیل کردن فرم‌های مربوطه به حساب وام دهنده در فضای مجازی واریز می کنند  تا وام مورد نظر  کم بهره در مدت کوتاه به دستشان برسد.  

مجید یکی از قربانیان این کلاهبرداری گفت:» در یک زمانی با مشکل مالی شدید برخوردم به هر بانکی مراجعه می کردم با درب بسته روبرو می شدم چون سود بالا بود و سپرده های بالایی می خواستند تا آنکه در سایت دیوار  با آگهی برخوردم که مبلغ مورد نظر  ۹ میلیارد ریالی ببا سود بانکی  کم بهره به فروش می رساند  خیلی خوشحال بودم فکر کردم چون از سایت هست می شود اطمینان کرد به همین علت  با شماره مورد نظر تماس گرفتم و با شنیدن صدای جذاب  مردی که با فن بیان عالی صحبت می کرد شکی برای کلاهبرداری در من به وجود نیامد» .

 این مرد جوان در چندمرحله پولهای را به بهانه ها ی مختلف خرید سفته و... به حساب فرد مورد نظر واریز کرد.  این جوان ادامه داد: «بعد از گذشت مدتی با شماره مورد نظر تماس گرفتم  اما آن فرد جوابگو نبود و فکر کردم شاید سرشان شلوغ است و باز صبر کردم اما نه تلفنی پاسخ گو بودند و نه از واریز وام به حسابم خبری شد ، نگران شدم به توصیه دوستانم به پلیس فتا مراجعه کردم و در آنجا بود که فهمیدم طعمکاریم کار دست داد و در دام فرد شیادی گرفتار شدم».

فرد کلاهبردار  بعد از مدتی با شکایت قربانی ها و تلاش پلیس دستگیر  و راهی زندان شد  اما این جوان به پولش نرسید چرا که فرد کلاهبردار توان پرداخت میلیاردها تومان به مالباختگان را نداشت...

 دستگیری  کلاهبردار 2میلیاردی اینترنتی

هرمزگان 

آخر هفته گذشته خبری مبنی بر دستگیری  کلاهبردار 2میلیاردی اینترنتی  از سوی رئیس پلیس فتا هرمزگان ارسال شد مبنی بر اینکه فردی  در دام یکی از کلاهبرداران  وام کم بهره در سایت دیوار قرار گرفته است.

علی اصغر افتخاری گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر کلاهبرداری به بهانه وام، موضوع در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.وی افزود: در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی وام کم‌بهره در سایت دیوار اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و مبلغ 2 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم از هویت دیگران برای کلاهبرداری استفاده کرده است که با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم دریکی از استان‌های همجوار شناسایی شد.

افتخاری ادامه داد: با کسب نیابت قضائی ، اکیپی از  مأموران پلیس فتا به استان مربوطه اعزام و  متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.وی اظهارداشت: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی با روبه‌رو شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده لب به اعتراف گشوده و بیان داشت با درج آگهی وام در شهرهای مختلف کشور اقدام به فریب افراد نموده و از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

 هشدار پلیس فتا

سرهنگ افتخاری اعتماد بی‌جا به افراد در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین علل وقوع جرائم دانست هشدار داد : به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی «سایت دیوار و شیپور» یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند،  چرا که سودهای بانکی‌ که با نرخ‌های مصوب همخوانی ندارد و از پرداخت هرگونه وجهی در فضای مجازی و یا پر نمودن فرم‌هایی که اطلاعات شخصی افراد و حساب آن‌ها را در اختیار سایران قرار می‌دهد خودداری کنند. به گفته وی ، بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها