جشنواره‌ های ملی فرهنگی در توسعه‌ مکران نقش اساسی دارد



صبح ساحل ، سیاسی - فرمانده منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری جشنواره‌ های ملی فرهنگی و هنری و مذهبی در سیاست ‌های کلی توسعه‌ منطقه مکران از سوی دو مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی دریایی راهبردی نقشی اساسی دارد و این امر امکان پذیر است.

امیر دریادار رضا عباسی اظهار داشت: یکی از سیاستگذاری های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور در سواحل مکران و رونق بخشیدن به طرح توسعه‌ ای این منطقه بکر و دست نخورده است.

وی افزود: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد و بحث توسعه‌ هرچه سریعتر این منطقه استراتژیک بر آن شدیم تا در مسیر توسعه مکران و بخصوص مسائل فرهنگی نقشی مستمری داشته باشیم.

فرمانده منطقه ولایت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این مجموعه‌ آمادگی هر نوع همکاری نسبت به پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری در این منطقه را دارد. دریادارعباسی بیان کرد: این نیرو در کنار ماموریت مهم خود اقدامات خوبی را نیز در طول سال گذشته در حوزه‌ های آموزشی، درمانی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و محرومیت زدایی انجام داده است.

وی همچنین از نیروی دریایی ارتش به عنوان حافظ مرزهای آبی کشور و منابع و منافع ملی ما در آبهای آزاد و دنیا نام برد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نیز گفت: این سند همکاری نیز در خصوص اجرای دومین جشنواره‌ منطقه‌ ای شعر بلوچ به میزبانی شهرستان جاسک ترسیم و تنظیم شده که 24و 25 بهمن ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.

عبدالرحمن لشکری زاده ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان شاعر از استان‌ های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و هم چنین شهرهای بلوچ نشین کشور در جاسک گرد هم خواهند آمد تا در ضیافت شعرخوانی بلوچی آثار خود را ارائه دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها