طرح هادی در ۵۲ درصد روستاهای کشور اجرا نشده است



 رئیس بنیاد مسکن با بیان این‌که ۳۷۰۲۲ روستا در کشور طرح هادی دارند، گفت: از این تعداد برای ۱۷۷۷۰ روستا (۴۷.۹ درصد) طرح هادی اجرا شده است، سایر طرح‌های هادی ( ۵۲ درصد) به دلیل کمبود منابع اعتباری هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش تسنیم، علیرضا تابش با بیان این‌که طرح‌های هادی توسعه روستاها طی 10 سال مشخص و نحوه ساخت وساز و امکانات زیربنایی را در روستا تعیین می کنند، اظهار کرد:‌ هم‌اکنون از 39 هزار و 465 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در کشور 37 هزار و  22 روستا طرح هادی دارند.

وی با بیان این‌که برای برخی مناطق روستایی کم جمعیت نظیر محدوده‌های جمعیتی اطراف پادگان‌های نظامی، هنوز طرح هادی تهیه نشده است، افزود: تاکنون روند اجرای طرح هادی و اصلاح و بهسازی معابر در 17 هزار و 770 روستای بالای 20 خانوار به اجرا گذاشته شده و بقیه (52 درصد) به دلیل کمبود منابع اعتباری هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که بخش عمده فعالیت‌های خود را در زمینه های مختلف در روستاها متمرکز کرده است و این موضوع آنقدر برای بنیاد اهمیت دارد که در اساسنامه خود بر مشارکت مردم تاکید فراوان شده است.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها