فرمانده انتظامی بندرعباس خبر داد:

کشف10 میلیاردی داروی قاچاق در خودروی پخش دارویی



   امسال هزارو 720 نفر در رابطه با مشروبات الکی داخلی و خارجی  دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند  این افراد در خصوص  تهیه و توزیع و فروش این نوشیدنی غیر مجاز  نقش داشتند و یا مصرف کننده بودند. 

فرمانده انتظامی بندرعباس با تایید این مطلب گفت:  از ابتدای سال تاکنون با  افزایش 33درصدی کشف مشروبات الکلی داخلی و کاهش 29درصدی کشف مشروبات الکلی خارجی روبرو بودیم.سرهنگ اسماعیل مشایخ  که در نشست با خبرنگاران سخن می گفت گریزی زد به قاچاق مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان و معتادان .

 وی اظهار داشت: در این مدت  270نفر  قاچاقچی مواد مخدر (با پرونده اتهامی بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر) و 2هزار و 838 خُرده فروش نیز به تله پلیس افتادند و همچنین 23هزار و 965 معتادنیز از سطح خیابانها و کوچه ها شهر  جمع آوری شدند.سرهنگ مشایخ  این را هم گفت که برای نخستین بار در استان، پس از شناسایی محل تولد معتادان دستگیرشده، آنها را به همراه پلیس به زادگاه  شان برگرداندیم تا در کمپ همان استان تحت درمان و... قرار گیرند. وی کشفیات مواد مخدر  را از ابتدای سال تاکنون  11تن اعلام کرد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد کاهش داشته است. 

 دستگیری  هزار نفر متهم فراری 

رییس پلیس بندرعباس با اشاره به کاهش 53 درصدی جرایم خشن گفت: در این مدت 163 نفر در خصوص جرایم خشن شامل سرقت به عنف، تجاوز، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و شرارت دستگیر شدند . سرهنگ مشایخ از کشف  56 مورد از  این جرائم خشن  خبر داد  که تعداد جرائم خشن از ابتدای سالجاری تا دی ماه امسال 75 مورد بوده  که در مقایسه با 159مورد مدت مشابه پارسال، دراین شهرستان 53 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه به آمار متهمان فراری پرداخت و یادآور شد: تعداد افراد دستگیر شده در این مدت  با اتهام های مختلف 58هزار و 371نفر  هستند  که از این تعداد یکهزار و 200نفر متهمان فراری بودند.سرهنگ مشایخ بیشتر متهمان فراری دستگیر شده، در پرونده های شرارت، سرقت و مواد مخدر توسط دادگاه محکوم شده بودند اعلام کرد  که تا زمان صدور حکم با صدور قرار وثیقه یا سایر ضمانت ها آزاد بودند و پس از صدور حکم قطعی از معرفی خود به مراجع قضایی خودداری کرده و متواری شده بودند. وی آمار کلی دستگیری در تمام بخش در شهرستان بندرعباس را 58 هزار و 371 نفر اعلام و این را تاکید کرد که در سال جاری هیچ‌گونه سرقت مسلحانه ای در سطح شهرستان اتفاق نیفتاده است و امنیت نسبی در بندرعباس که 52درصد جمعیت ثابت و شناور استان را در خود جای داده است، برقرار می‌باشد. سرهنگ مشایخ  به  افزایش  37 درصدی کشف انواع اسلحه جنگی و شکاری نیز اشاره داشت.

 دستگیری 12هزار و 308مظنون به سرقت

فرمانده انتظامی بندرعباس با بیان اینکه تعداد کل سرقت های عادی از جمله سرقت منزل، کیف قاپی و سرقت های خُرد نیز با یک درصد افزایش به3 هزارو 970فقره رسیده است به دستگیری 12هزار و 308مظنون به سرقت اشاره داشت. سرهنگ مشایخ افزود: در این مدت کشفیات دستگیری سارقان 50 درصد ،کشف سرقت های خرد یک درصد و  تجهیزات ماهواره ای را 29 درصد در سطح این شهرستان افزایش داشته است. وی از دستگیری  10هزار نفر اتباع بیگانه نیز سخن به میان آورد.

  کشف 22 میلیون لیتر سوخت قاچاق

رییس پلیس بندرعباس آمار کشفیات سوخت قاچاق را از ابتدای امسال تاکنون را  بیش از 22 میلیون لیتر اعلام کرد این در حالی است آمار این کشفیات در مدت مشابه سال گذشته ، 524 هزار و 140 لیتر بوده است. 

 تشکیل  45 هزار و 841 فقره پرونده در کلانتریها

سرهنگ مشایخ در خصوص آمار تعداد مراجعه کننده به کلانتری گفت: در این مدت تعداد شهروندانی که به کلانتری ها مراجعه کرده اند  164هزار و 262 نفر بودند که نسبت به مدت مشابه گذشته  یکهزار و 9    درصدرشد  داشته است  و از این تعداد  بیش از70 هزار نفر از این تعداد مشاوره دریافت کرده‌اند. وی تعداد پرونده های تشکیل شده در کلانتری  نیز 45 هزار و 841 فقره عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین بیش از 342 هزار نفر با 110 و یک‌هزار و 601 نفر نیزبا 197 تماس گرفته اند.

 دستگیری سارقان درون خودرو 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به یکی از پرونده های این مدت را  دستگیری 2 نفر سارق درون خودرو  در شهرستان اشاره داشت که  در بازجویی های اولیه به 11 فقره سرقت درون خودرو ، یک فقره سرقت جعبه تقسیم کامل پله برقی پل هوائی اعتراف کردند.سرهنگ  مشايخ  در این مورد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان بندرعباس و متواری شدن سارقان ، موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.وي افزود: ماموران انتظامی شهرستان با گشت زنی های محسوس و نا محسوس در سطح حوزه استحفاظی و بهره گیری از شیوه های پلیسی 2 نفر سارق راشناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوز مربوطه آنان را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ مشایخ ،پس از بررسی دقیق و بازجوئی از منزل متهمان چندین کارت پایان خدمت،کارت وبیمه نامه خودرو ،تعدادی کارت بانکی ، یک عدد کارت پایان خدمت جعلی ،تابلوی برد با جعبه فیوز آسانسور ، چندین عدد سوئیچ خودرو ، تعدادی کیف زنانه و مردانه خالی کشف و ضبط شد.وی  خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهمان چندین کارت پایان خدمت،کارت وبیمه نامه خودرو ،تعدادی کارت بانکی ، یک عدد کارت پایان خدمت جعلی ،تابلوی برد با جعبه فیوز آسانسور ، چندین عدد سوئیچ خودرو ، تعدادی کیف زنانه و مردانه خالی کشف شد.این مقام مسوول  با بيان اينکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار داشت: پيشگيري از جرائم نيازمند عزم همگاني است و از شهروندان درخواست می شودهرگونه موارد مشكوك را از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن موضوع پیگیری شود.

 کشف 10 میلیاردی مواد اولیه دارویی قاچاق در بندرعباس

 فرمانده انتظامی شهرستان بندر عباس از کشف یک محموله 10 میلیارد ریالی مواد اولیه دارویی قاچاق خبرداد.سرهنگ  اسماعيل مشايخ در این رابطه گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید « میرزایی « حین کنترل خودروهای لاین خروجی بندرعباس به یک دستگاه کامیونت مشکوک شده جهت بازرسی تکمیلی آن را به داخل یگان منتقل کردند .این مقام مسوول  افزود : در بازرسی دقیق از این خودرو 320 بشکه 25 لیتری مواد دارویی آتنونول(مواد اولیه دارو) قاچاق متعلق به یک شرکت پخش دارویی در استان تهران کشف شد .سرهنگ مشایخ ، ارزش تقریبی محموله کشف شده را 10 میلیارد ریال دانست  و تصریح کرد : در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 

صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها