در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری

«داوید صادقی» مدیرکل ثبت احوال هرمزگان شد



مشاور عالی رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور: جشن پایان صدور کارت ملی هوشمند در چند ماه آینده برگزار می‌شود.

مدیر جدید ثبت‌احوال هرمزگان دیروز در مراسمی معارفه و از تلاش‌های مدیر سابق این سازمان تجلیل به عمل آمد. 

مشاور عالی رئیس سازمان ثبت‌احوال که در این مراسم بابیان اینکه در حال حاضر 48 میلیون و 500 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کردند که بالغ‌بر 45 میلیون این کارت‌ها صادرشده است گفت: مقرر بود جشن پایان صدور کارت ملی هوشمند را هم‌زمان با صدمین سال تأسیس این سازمان برگزار گردد ولی به دلایلی این مراسم به تعویق افتاد و در سال آینده حتماً برگزار خواهد شد.

ناصر صامعی از وجود هزار و 100 واحد اجرایی مصوب در سازمان گفت که این واحدها در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌ها حضور دارد و آنجا که در طرح ثبت وقایع حیاتی، خانه‌های بهداشت و دهیاران و شوراها وجود نداشته باشند 30 هزار ثبت یار در خدمت مردم فعالیت می‌کنند. این مقام مسئول به انتخاب شغل در ثبت‌احوال پرداخت و افزود: سندی که شناسنامه باشد یا کارت هوشمند، ایرانی بودن شخص را تائید می‌کند، اگر ما در توصیه‌های دینی خدمت به مردم را بالاترین عبادت می‌دانیم، افتخار می‌کنیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که بیشترین ارتباط با مردم راداریم.

صانعی با اشاره به ارتباط ارگان‌ها با پایگاه‌های ثبت‌احوال گفت: در حال حاضر 200 دستگاه اعم از سازمان، وزاتخانه با 200 هزار نقطه در کشور ارتباط دارد و در هر ثانیه 30 هزار استعلام به پایگاه می‌رسد و دیگر جداشدنی از کشور نیستیم. مشاور عالی رئیس سازمان ثبت‌احوال در خصوص نیروی توانمند درون‌سازمانی اظهار داشت:اعتلای توانمندی‌های داخل در مجموعه ثبت‌احوال بسیار زیاد است، در چهار سال گذشته هیچ مدیری از بیرون وارد سازمان نشده است، این یعنی ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم، کارشناسی که 5 سال است کار می‌کند باید برنامه‌ریزی کند که 5 سال دیگر مدیرکل و 10 سال دیگر مدیرکل شود.

وی با قدردانی افشاری نژاد، صادقی را نیز از مدیران توانمند دانست و از وی خواست سیاست‌های استاندار را اجرا کرده و با مدیران دیگر استان تعامل خوبی را داشته باشد.

 روند رو به رشد ثبت‌احوال هرمزگان

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان دیگر سخنران این مراسم بود گفت: سازمان ثبت‌احوال با کارنامه درخشانش در سطح ملی خوش درخشیده و در سطح هرمزگان نیز علی‌رغم مشکلات، روند رو به رشدی داشته است. احمد پویافر با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و 800 هزار استان افزود: برای اینکه هم شناسنامه و هم کارت ملی هوشمند برای این آمار جمعیتی صادر شود تلاش بسیاری شده است. وی ثبت‌احوال از معدود سازمان‌هایی دانست که سعی دارد برون‌سپاری را به‌خوبی انجام دهد، برای اینکه بسیاری از خدماتش بهتر در دسترس مردم قرار گیرد با برنامه بسیاری از این کارها برون‌سپاری شد.پویافر تصریح کرد: ماه قبل شاهد مراسم صدسالگی ثبت‌احوال بودیم و این به این معنی است که 60 سال قبل پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان را داشته‌ایم، سازمانی که به هم‌وطنانمان هویت می‌بخشد و این هویت از تولد تا پایان عمر فرد همراهشان هست.

فراهم کردن زمینه ارائه خدمتگذاری سریع و آسان

مدیرکل جدید ثبت‌احوال استان هرمزگان پس از دریافت حکم مدیریتی اظهار امیدواری نمود که بتواند با حمایت مسئولین سازمانی، مسئولین استانی و همکاران خودم در هرمزگان به مردم این استان خدمت کند.

داوید صادقی به جایگاه ثبت‌احوال در کشور پرداخت و گفت: این سازمان ارکان حاکمیتی است و طرح‌های مهمی انجام‌شده و با بضاعتی که سازمان داشت با حداقل هزینه حداکثر بهره‌برداری را انجام دهد، آرشیو الکترونیکی اسناد از کارهای مهمی بود که صورت گرفت.

صادقی در سخنانش تأکید داشت که به دنبال فراهم کردن زمینه ارائه خدمتگذاری سریع و آسان است. وی از پروژه در دست اجرا همان کارت ملی هوشمند مطالبی بیان کرد و گفت: این پروژه پیشروی خوبی داشته است و امیدواریم نهایی شود و مردم باکارت هوشمند خود بتوانند خدمات مختلفی را دریافت کنند.

 افزایش دفاتر پیشخوان از 12 دفتر به 34

مدیرکل سابق ثبت‌احوال هرمزگان نیز با سخنانی از طرح‌های در دست اجرا مانند استقرار اولین پایگاه ثبت نوزاد در بیمارستان خلیج‌فارس، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ثبت فوت در آرامستان بندرعباس و ... سخن گفت که مقرر است تا ماه آینده به بهره‌برداری برسد. فرزاد افشاری نژاد به جایگاه ثبت‌احوال در رده‌های اول تا پنجم جدول و همچنین عملکرد این سازمان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی 5 نمایندگی در استان که منجر به دسترسی 300 شهر و روستا به خدمت ثبت‌احوال شده است؛ افزایش دفاتر پیشخوان از 12 دفتر به 34 و 25 ایستگاه سیار و ... که موجب شد رتبه اول را کسب کرده و 85 درصد دسترسی به استفاده از خدمات کارت ملی هوشمند را داشتیم. وی افتتاح اداره سیریک، انجام مقدمات راه‌اندازی اداره کیش، نصب و راه‌اندازی پنج بایگانی ریلی، نصب شبکه دوربین‌های مداربسته، فیبر نوری، محوطه‌سازی در ادارات، انعقاد تفاهم‌نامه برای دریافت زمین برای استقرار نمایندگی‌های ثبت‌احوال، اجرای میز خدمت در ادارات، کسب رتبه برتر اجرای حقوق شهروندی در جشنواره شهیدرجایی، ارتقای شغلی همکاران، انتصاب 6 بانوی همکار در پست‌های مدیریتی، نوسازی ناوگان آی تی، حفظ سرمایه‌های اصلی سازمان یعنی نیروی انسانی در مجموعه را از دیگر عملکرد دوران تصدی‌اش در این سازمان نام برد.افشاری نژاد در ادامه از لحظات خدمت در این استان و اداره کل ثبت‌احوال سخن گفت و افزود: تمام این لحظات برایم خاطراتی خوشی بود.

فرزاد افشاری‌نژاد مدیر کل سابق ثبت و احوال، حضور در آموزش‌وپرورش، دانشگاه تربیت‌معلم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و ثبت‌احوال ازجمله کارنامه کاری‌اش بیان کرد و افزود: توفیق داشتم در آموزش‌وپرورش در استان‌های قم و مرکزی معلم باشم و دست سرنوشت من را به استان هرمزگان کشاند، در سال 82 بنده به‌عنوان مشاور مدیرکل وقت ثبت‌احوال و بعدازآن به‌عنوان معاون فناوری مشغول به کار شدم و در آبان 95 به‌عنوان مدیرکل ثبت‌احوال هرمزگان منصوب شدم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها