رئیس کل دادگستری استان هرمزگان: به زودی نتیجه پرونده اتاق بازرگانی بندرعباس اعلام می شود

هیچ کارگری نباید با صدور حکم قضایی بیکار شود



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با تمهیدات و تدابیر قوه قضاییه،  بیش از۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی که به خاطر مسائل حقوقی و قضایی تعطیل شده بودند مجددا فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند و بیش از 10  هزار کارگر به شغل‌های خود بازگشتند. 

محمد باقر الفت که به بندرعباس سفرکرده بود در جمع خبرنگاران افزود: قوه قضاییه سعی می‌کند دستوری که منجر به تعطیلی واحد تولیدی شود، صادر نکند و دستورهای قبلی منجر به تعطیلی را نیز ملغی می کند. 

وی با بیان اینکه از فعالان اقتصادی حمایت قضایی می کنیم ادامه داد: معتقدیم که هیچ کارگری با صدور حکم قضایی نباید بیکار شود و دستوراتی هم که قبلاً صادر شده، باید لغو شود.

وی به کارخانه آلومینیوم اشاره داشت که علیرغم مشکلات قضایی، تلاش شد که کارخانه فعالیت اقتصادی‌اش ادامه یابد.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آنچه درباره بخشودگی تحت عنوان عفو 50 هزار نفری مطرح شده درست نیست و نباید تعبیر شود که به زودی50 هزار مجرم از زندان ها آزاد می شوند. «الفت» ادامه داد که  آنچه اتفاق خواهد افتاد عفو معیاری است که ممکن است مجازات های مختلفی مانند انفصال از خدمت، جزای نقدی، شلاق و یا حبس برای افراد مورد بخشودگی قرار گیرد. معاون رییس قوه قضاییه درباره حمایت از افشاگری های رسانه ای پیرامون جرائم و تخلف ها و فسادهای مختلف سخنانی مطرح کرد و گفت: لایحه ای در حال تهیه و تدوین است که در صورت تصویب نهایی، افشاگران جرائم مورد حمایت و تشویق قرار می گیرند. به گفته «الفت» ،بر اساس این  قانون پیشنهادی، چنانچه یک افشاگری درست، منجر به پیشگیری از خسارت و وقوع جرم شود، درصد مشخصی از خسارت پیشگیری شده، به فرد افشاگر پرداخت می شود. وی در ادامه از تضمین  رعایت حقوق خبرنگاران در دادرسی ها نیز اشاره داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره فعالیت سامانه ‹سجام) گفت: سجام دستگاه‌های مختلف را به پیگیری گزارش‌های مردمی و اقدام به موقع موظف می‌کند.الفت افزود:در این برنامه، افرادی که به عنوان دیده بان شناخته می‌شوند، می‌توانند با مشاهده نشانه‌های احتمال جرم و تخلف، پیش از وقوع با استفاده از سامانه برخط (آنلاین) سجام آن را به مسئولان و متولیان در سطوح مختلف کشور گزارش کنند.  وی تصریح کرد:قبل از به نتیجه رسیدن رفتار‌های ناهنجار باید جلوی آن را بگیریم، اگر به دنبال رشد و توسعه کشور هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه و روش‌های انجام این کار را به روز کنیم.الفت افزود:اگر درباره دیده بان پیشگیری دقت لازم را نداشته باشیم ممکن است گزارش‌های نادرست و خلاف واقع دریافت کنیم به همین دلیل بررسی صلاحیت افراد از لحاظ اخلاقی و... از اهمیت خاصی برخوردار است.

 تشکیل شعبه ویژه شورای حل اختلاف مطبوعات در شوراهای حل اختلاف استان 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این نشست مطبوعاتی با پاسخ به سوالات خبرنگاران به پرونده اتاق بازرگانی، مجتمع تجاری نور صو... پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری از تشکیل پرونده برای اتاق بازرگانی بندرعباس در دستگاه قضایی استان گفت: این ماجرا از سال گذشته در یکی از شعبه های دادسرای بندرعباس منجر به تشکیل پرونده شده که در حال حاضر منتهی به اظهارنظری در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس نشده است و به زودی نتیجه این پرونده مشخص خواهد شد.

 وی در خصوص واحدهای تجاری مجتمع نور که عده ای پیش خرید کردند ولی مشکلاتی برایشان پیش آمده است گفت: به تازگی در نشستی با حضور مسوولان استان و مدیرعامل بانک تجارت، این مساله مورد بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود:مدیرعامل بانک تجارت در نشست یاد شده نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق این دسته از شهروندان قول مساعد داده است . رئیس کل دادگستری استان از پیشنهاد خبرنگاران از  تشکیل شعبه ویژه شورای حل اختلاف مطبوعات در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان استقبال کرد و گفت: دادگستری استان هرمزگان همواره حامی آزادی جریان اطلاع رسانی است و در همین راستا هم اکنون هیچ پرونده مربوط به جرائم مطبوعاتی در دستگاه قضایی هرمزگان مفتوح نمی باشد.

 

 

صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها