سیگارهای قانونی در امارات


نویسنده: سامیه طهورنیان

اداره استاندارد سازی  امارات (ESMA) روز یکشنبه اعلام کرد: امارات متحده عربی اجازه فروش سیگارهای الکترونیکی و دستگاه های vaping را از اواسط ماه آوریل می دهد.

به گفته یکی از مقامات ارشد ESMA، یک مجموعه جدید از استانداردهای توسعه یافته توسط مقامات از اواسط آوریل به اجرا درآمد و قانونی کردن فروش و استفاده از دستگاه های سیگار الکترونیکی را تأمین می کند.

عبدالله المعانی، مدیر کل ESMA گفت: «هدف ESMA این است که این استاندارد را برای تنظیم و ایجاد آگاهی درباره مواد تشکیل دهنده مورد استفاده دراین دست محصولات به منظور اطمینان از اینکه مواد ممنوعه در این محصولات مخلوط نشده باشد و به سلامت عمومی منجر نشود، منتشر کند.

او گفت که دلیل اصلی حرکت این است که محبوبیت رو به رشد این دست محصولات غیر قابل کنترل شده است زیرا آنها به راحتی در دسترس آنلاین هستند. 

عبدالله المعانی افزود که این استاندارد اجباری جدید، تمام محصولات الکترونیکی نیکوتین  دار را پوشش می دهد که به عنوان جایگزین برای سیگار های سنتی، از جمله شیشه های الکترونیکی، سیگار الکترونیک، لوله های الکترونیکی، دستگاه های vaping و همچنین پر کردن مایع استفاده می شود.

در حالی که فروش این محصولات در امارات متحده عربی ممنوع است ، تنظیم جدید به این معنی است که تولید کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان مجاز به فروش محصولات نیکوتین دار شناسایی شوند و تحت کنترل باشند .

همچنین در ماه گذشته قانونی در امارات تصویب شد که همه سیگارهایی که در امارات متحده عربی فروخته میشوند باید از یک ژانویه 2019 از یک علامت تأیید شده توسط دولت جدید استفاده کنند. این قانون شامل تمامی سیگار فروش ها حتی سیگار فروش های محلی نیز می شود.

تخمین زده می شود که به میزان یک سوم سیگارهایی که در امارات فروخته می شوند الزامات قانونی را رعایت نمی کنند.

این قوانین توسط شیخ حمدان بن رشید آل مکتوم، معاون حاکم دبی، وزیر دارایی و رئیس دفتر مالیات فدرال تصویب نهایی شده است . 

یک سخنگوی موسسه مالیاتی گفت: «مارک ها بر روی بسته بندی محصولات توتون و تنباکو قرار می گیرند و در پایگاه داده FTA ثبت می شوند.»

سیگار الکترونیکی یا e-cigarette برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ مورد بررسی قرار گرفت و هدف آن ایجاد سیگاری بود که با استفاده از آن می‌شد نیکوتین را بدون استنشاق دود سیگار کشید. این سیگارها در ابتدا تحت عنوان سیگارهای ایمن یا safe cigarette برای کمک به ترک افراد سیگاری به فروش می‌رسید. مطالعات نشان می‌داد افراد بزرگسال سیگاری که از سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار استفاده می‌کردند، موفق‌تر از سایر افراد بودند که از روش‌های دیگر نیکوتین تراپی برای ترک سیگار استفاده می‌کردند. با وجود این یافته‌ها، مزایای نهایی سیگارالکترونیکی برای کمک به ترک افراد سیگاری بی‌نتیجه مانده است و در حال حاضر سیگار الکترونیکی توسط سازمانغذا و دارو ایالات متحده به‌عنوان یه وسیله‌ی کمک‌کننده به ترک سیگار تأیید نشده است.

صنعت دخانیات، سیگار الکترونیکی را به‌عنوان ابزاری برای ترک سیگار معرفی کرده است؛ اما تنها درصد کمی از افراد، موفق به ترک سیگار با این روش می‌شوند. از طرفی دیگر، سیگار الکترونیکی می‌تواند نوجوانان و جوانان را به کشیدن سیگار تشویق کند و باعث آشنایی زودهنگام آن‌ها با نیکوتین شود.

آمار نظرسنجی‌های منتشرشده از مراکز بهداشتی و دخانیات، نشان داده است که استفاده از سیگار الکترونیکی منجر به سیگاری شدن طولانی‌مدت افرادی شده است که قبل از آن هرگز سیگاری نبوده‌اند! سونجی در این خصوص می‌گوید:این سیگارها توانسته‌اند جان بیش از ۱.۵ میلیون نفر را بگیرند. زیرا استفاده از آن‌ها، نوجوانان و بزرگ‌سالان بیشتری را به مصرف سیگار سوق می‌دهد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها