رئیس پلیس فتا استان هرمزگان:

دور دنیـا با تـور مجرمان سایبری



 

نزدیک عید است تبلیغ تورهای سفرهای نوروزی به اوج خود می رسد و در این میان کلاهبرداران اینترنتی نیز بیکار نمی نشینند ... 

-اگر علاقه‌مند به سفر به یکی از کشورهای توریستی دنیا هستید! اگر به این موضوع فکر کرده‌اید که تور اروپایی نوروز 98 و یا یکی از تور های آسیایی را برای تعطیلات نوروزی پیش‍رویتان خریداری کنید ،با ما همراه شوید  با نازل ترین قیمت...  آژانس....

- تور بانکوک ... نوروز 98_   7 شب ....

-حتما برای سفر با تور نوروز 98 به دنبال یک تجربه منحصر به فرد در عین حال مقرون به صرفه و به یادماندنی هستید ، به همین منظور آژانس ...با در نظر گرفتن سلیقه های گوناگون و متنوع شما مسافران عزیز در نظر دارد که با برگزاری تورهای نوروز 98 در پکیج های عالی و مناسب با بیشترین تنوع و بالاترین کیفیت در زمینه ارائه خدمات مسافرتی برای شما «  تجربه سفری خاطره انگیز « را در ایام نوروز بسازد ...

-تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سفر و گردشگری است، آژانس مسافرتی الی گشت نیز مانند هر سال برگزار کننده و مجری تورهای نوروزی با کیفیت به اقصی نقاط جهان است. 

تور های نوروزی با بالا ترین تنوع شامل تورهای اقتصادی و لوکس به سراسر جهان است که به صورت پکیج تور و یا رزرو همزمان بلیط هواپیما و هتل و خدمات مسافرتی قابل ارائه است. در زیر لیست منتخبی از محبوب ترین تورهای نوروز 97 ارائه شده است. تور نوروز 97 را می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت و یا حضوری با مراجعه به آژانس الی گشت از هم اکنون رزرو و خریداری نمایید.

-عید نوروز 98 با ...سفر کنید 

-پیش فروش تور نوروزی 98 آغاز شد...

یک خبر خوب! پیش فروش تورهای نوروز 98 پارمیدا شروع شد: تورهای متنوع اروپایی و تورهای نوروزی ترکیه شامل تور آنتالیا نوروز 98 ، تور استانبول نوروز 1398، تور کوش آداسی و شهرهای دیگر ترکیه و.... رزرو بلیت ، خرید تورهای مسافرتی، رزرو هتل  و...

ترفندهای زیرکانه کلاهبرداران 

هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز ،  تورهای مسافرتی داخل و خارج از ماه ها قبل اقدام به تبلیغات  برای جذب مشتریان می نمایند در این بین ، افرادی سودجو با هدف خالی کردن جیب افراد از این فرصت استفاده  و با  ترفندهای زیرکانه به خصوص در فضای مجازی ، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

محسن جوان 30 ساله مدتی قبل فریب یکی از تبلیغات دورغینی  پیش فروش تورهای نوروزهای خورد  که قیمت های آن نسبت به تورهای مسافرتی کمتر بود . وی می گفت که در گشت و گذار در فضای مجازی با یکی از تورهای آشنا شده است که قیمتهای تورها با رنگ و لعاب طراحی سایت، چشم هر  کاربری که به خود جذب می کرد .

وی با شماره تلفن قید شده  تماس گرفته وبر اساس گفته های فرد  در سایت اقدام به رزو  بلیط نمود ولی بعد از لحظاتی پیامک به دستش رسید که حکایت از خالی شدن حساب  بانکی داشت. این جوان که شوکه شده بود با شماره مورد نظر تماس گرفته ولی آن شماره پاسخگو نبود ...  

این مالباخته پس از مراجعه به دادگاه و پلیس فتا متوجه شد  درگاه بانک جعلی است و در دام کلاهبردار  گرفتار شده است.

 در خصوص تورها تحقیق کنید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  از شهروندان خواست تمام تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه‌کرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری ادامه داد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برخی افراد از این فرصت استفاده وا قدام به خرید تورهای نوروزی و سفر به شهرها و کشورهای مختلف می‌کنند که مجرمان فضایی مجازی هم با سوءاستفاده از این موقعیت اقدام به کلاهبرداری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به مسافرت‌های هموطنان در ایام نوروز و همچنین دغدغه آنان برای تهیه بلیط و تور‌های مسافرتی در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تور‌های مسافرتی در رسانه‌های مختلف هستند.

این مقام مسوول  بابیان اینکه یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی باقیمتی بسیار پایین است، افزود: افراد سودجو از این ایام و موقعیت سوءاستفاده کرده و از طریق سایت‌های تقلبی اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک برای هموطنان و ارائه پیشنهادات فریب‌دهنده، اعتماد افراد را به خود جلب و آنها را به صفحات درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی آنان می‌کنند.

افتخاری ابراز داشت: افراد برای مصون ماندن ازاین‌گونه کلاهبرداری‌ها باید به آدرس صفحات در قسمت URL ( آدرس بار ) دقت کنند و از سایت‌هایی که با پروتکل https شروع می‌شوند برای انتقال وجه بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه ارائه شماره کارت و یا شماره حساب کافی بوده و هیچ نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست، افزود: مجرمان در روشی دیگر با افراد تماس گرفته و آنها را به جلو دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

 رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان اینکه این موضوع درخصوص تورهای خارج از کشور بسیار شدیدتر خواهد بود به افرادی که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات نوروز را دارند توصیه کرد: تمام تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه‌کرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.

سرهنگ افتخاری همچنین از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و جهت ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها خود از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی و یا شماره تلفن 07621825964 اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها