سوپر مارکت دریایی:

ظرفیت ناشناخته گردشگری هرمزگان



 

گردشگری یکی از راه‌های پایدار کسب درامد برای هرمزگان است و می‌توان با بهره‌گیری از روش‌های مختلف گردشگران بسیاری را ترغیب نمود تا هرمزگان را مقصد سالانه و دائمی گردشگری خود انتخاب کنند. 

در این راستا دریا و گردشگری دریایی یکی از پتانسیل‌های رشد اقتصادی استان است.

نکته‌ای که مسئولان نیز بارها بر آن تأکید دارند اما آنچه در عمل مشاهده می‌شود با اظهارات مسئولان تفاوت‌های بسیاری دارد.

 گردشگری دریایی طیف گسترده ای از سرگرمی و تفریحات را شامل می‌شود که با مطالعات کارشناسی، برنامه‌ریزی مدون و تبلیغات صحیح می‌توان رونق بسیاری در این بخش ایجاد کرد.

هرمزگان یکی از استان‌های پرطرفدار تعطیلات نوروزی کشور است و خیل عظیم مسافران در این ایام می‌طلبد برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای استفاده از ظرفیت بکر و ناب دریایی انجام داد.

اخیراً در شهر دوبی اولین سوپرمارکت شناور دریایی راه‌اندازی شد. این اتوبوس دریایی بسته به شرایط آب و هوایی از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر فعالیت می‌کند و محصولات موجود در آن با دقت انتخاب می‌شوند تا به نیازهای قایق‌ها و مسافران دریایی پاسخ داده شود.

این محصولات شامل بیش از 300 نوع محصول متنوع غذایی شامل میان وعده‌های سرد و گرم و غذاهای تازه و نوشیدنی و  همچنین محصولات غیر غذایی و مراقبت شخصی ازجمله کرم ضد آفتاب و بعضی داروهای پزشکی است.

میگل بوییدانو، مدیرعامل این خرده‌فروشی بر این باور است سواحل خیره‌کننده دبی سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کنند و طبیعی است که نیازهای مشتریان در مکان‌هایی که دسترسی به این خدمات دشوار است برآورده شود.

این قایق دریایی این قابلیت را دارد که آب درون مخزن خود را با استفاده از یک تصفیه داخلی به آب آشامیدنی تبدیل کند و نیاز به ظروف پلاستیکی را برطرف کند.

همچنین در این قایق از پلاستیک‌های کاغذی و نوشیدنی‌های زیست‌تخریب‌پذیر استفاده می‌شود تا مشتریان تشویق شوند نسبت به محیط‌زیست خود مسئولیت‌پذیر بوده و محصولات سازگار با محیط‌زیست را استفاده کنند.

محصولات زیست‌تخریب‌پذیر محصولاتی هستند که می‌توانند با قرار گرفتن در طبیعت به‌راحتی به اجزای ساده‌تری تجزیه‌شده و مجدداً مورداستفاده قرار گیرند.

مشتریان در قایق‌های بزرگ و قایق‌های بادبانی می‌توانند از طریق شماره‌گیری تلفن همراه یا برنامه موبایل محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و در مناطق مشخص‌شده‌ای از ساحل تحویل بگیرند.

هرمزگان دارای تاریخچه طولانی در ساخت لنج های چوبی است که این روزها نفس‌های آن به شماره افتاده است. لنج هایی که یادآور تاریخ و میراث غنی هرمزگان است و بر اساس اظهارات مسئولان قرار است جهت گردشگری استفاده شود اما به نظر می‌رسد تنها تعداد اندکی از این لنجها بهره گرفته‌شده است. 

تجربه شهر دبی و سایر شهرهای موفق دنیا که با خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی از همه قابلیت‌های خود استفاده می‌کنند می‌تواند راهنمای خوبی برای مسئولان استان باشد تا این بخش از گردشگری مغفول نماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها